Przejdź do treści
General Motors i gigantyczna akcja serwisowa

General Motors i gigantyczna akcja serwisowa

Akcje serwisowe to temat powszechny w branży motoryzacyjnej. W zasadzie nikogo specjalnie one nie dziwą i raczej nie umniejszają już zaufania do danej marki. Wszystko dlatego, że stały się one powszechne wśród pwszystkich producentów samochodów. To troche tak jak z aktualizacjami oprogramowania w sprzętach elektronicznych. Wracając do motoryzacji, to takie sytuacje przytrafiają się zarówno w klasie aut miejskich jak i premium. Raz na jakiś czas mamy jednak do czynienia z wydarzeniem, które odbija się szerszym echem niż zwykle. Właśnie dowiadujemy się, że największy producent samochodów za wielką wodą – firma General Motors znalazła się w nie małych kłopotach. Amerykański urząd ds. Bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA) nakazał usunięcie kłopotliwej usterki w około … 5,9 miliona pojazdów!

Akcja serwisowa dotyczyć ma głównie Pick-up’ów i SUV’ów marek Cadillac, Chevrolet oraz GMC. Chodzi o modele wyprodukowane w latach 2007 – 2014. GM ma 30 dni na ustosunkowanie się do decyzji NHTSA – w jaki sposób chce przeprowadzić akcję przywoławczą i wymianę felernej części. Póki co włodarze koncernu uważają, że akcja na taką skalę jest niepotrzebna i mocno obciąży budżet firmy. Szacuje się, że może ona kosztować GM około 1,2 miliarda dolarów, co po aktualnym kursie dolara oznacza wydatek ponad 4,5 miliarda złotych!

Usterka w autach GM nie jest jednak zaskoczeniem dla samego koncernu. Generalnie sprawa dotyczy wadliwych napełniaczy poduszek powietrznych, które mogą być śmiertelnie niebezpieczne dla pasażerów w trakcie wypadku drogowego. Producentem owych poduszek jest (a w zasadzie była) japońska firma Takata – były już, jeden z trzech największych dostawców AirBag’ów na świecie. Problem wadliwych poduszek pojawił się już w 2008 roku kiedy to Honda, jako pierwsza zauważyła problem w swoich modelach Accord oraz Civic. Potem lawinowo błąd zaczął dotyczyć innych producentów samochodów, którzy montowali poduszki powietrzne firmy Takata. Z rozwiązań japońskiego producenta korzystali również europejscy producenci – Audi i BMW. Ostatecznie w 2017 roku firma przyznała się do błędu konstrukcyjnego w swoim produkcie i musiała w związku z tym zapłacić karę wysokości miliarda dolarów. Ten cios ze strony amerykańskiego sądu doprowadził również do bankructwa firmy w 2017 roku. W historii branży motoryzacyjnej była to sprawa bez precedensu i nigdy wczesniej ani później nie spotkalismy, drugiego tak potężnego skandalu. Problem globalnie dosięgnął 19 różnych producentów i objął w sumie ponad 63 miliony poduszek powietrznych i w tym dziesiątki milionów samochodów. Wszystko to tylko w samym USA.

Cóż nie sądzimy, żeby kolejna już akcja serwisowa z firmą Takata w roli głównej, zupełnie pogążyła w zapaści finansowej General Motors, ale mamy pełną świadomość tego, że firma zdecydowanie ucierpi na tym finansowo i … wizerunkowo.

Zainteresować mogą Cię też

Niebezpieczeństwo na drodze! Winni są starzy czy młodzi?

Niebezpieczeństwo na drodze! Winni są starzy czy młodzi?

Wypadki drogowe w każdym kraju stanowią poważny problem społeczny. W Polsce dane statystyczne wskazują jedną grupę szczególnie narażoną na to ryzyko – młodych kierowców. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego oraz Komendy Głównej Policji, młodzi kierowcy między 18 a 24 rokiem życia są odpowiedzialni za największą część wypadków drogowych. W zeszłym roku wskaźnik liczby wypadków na …

Czytaj więcej
Najpopularniejsze auto 2023 roku? Spore zaskoczenie…

Najpopularniejsze auto 2023 roku? Spore zaskoczenie…

Nasze obserwacje rynku motoryzacyjnego opisywane we wcześniejszych wpisach dowodzą, że mimo usilnych prób ze strony Unii Europejskiej rynek aut elektrycznych nie chce rosnąć tak, jak założyli to sobie włodarze starego kontynentu. Tymczasem spływają do nas coroczne dane zebrane przez JATO Dynamics, które pokazują jaki samochód był najczęściej kupowany w roku 2023 przez konsumentów i … …

Czytaj więcej
Podsumowanie ubiegłego roku na rynku aut używanych

Podsumowanie ubiegłego roku na rynku aut używanych

Odpocznijmy od nowych przepisów i straszenia kierowców kolejnymi podatkami i opłatami, za to, że w ogóle mogą się przemieszczać po drogach. Dziś przyjrzymy się temu co bardzo lubimy. Ocenimy jak zmieniają się trendy Polaków na używane auta. Tu jak się okazuje mamy kilka ciekawych zjawisk… ale też sa miejsca, gdzie nie obserwujemy za dużych zmian. …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl