Przejdź do treści
Zdrowy rozsądek ponad normy spalin. Silniki tradycyjne zostaną z nami na dłużej.

Zdrowy rozsądek ponad normy spalin. Silniki tradycyjne zostaną z nami na dłużej.

Unia Europejska lobbując elektromobilność i strasząc producentów samochodów, zapowiedziała wprowadzenie do 2025 roku, nowej, bardziej restrykcyjnej normy emisji spalin niż obecna Euro 6. Ta na dzień dzisiejszy wynosi NOx na poziomie 80 mg/km. Jak pokazują najnowsze dane ADAC, nie taki diabeł straszny, jak go malują.

Green NCAP niedawno przeanalizował wartości spalin 107 modeli samochodów z silnikami Diesel. Były to najlepiej sprzedające się auta na rynku, pochodzące od różnych producentów i z losowych segmentów. Wyniki? Wszystkie auta, maksymalnie 3 letnie przeszły pomyślnie pomiary emisji spalin. Co ciekawsze, pomiary Green NCAP wykazały, że średnia emisja NOx wyniosła 52 mg/km dla wszystkich pojazdów. Niezależne testy grupy ADAC Ecotest, jedynie potwierdziły wcześniejsze barania Green NCAP, więc całe przedsięwzięcie wydaje się być podparte twardymi danymi. Co to oznacza? Tylko tyle, że wprowadzenie nowej normy Euro 7, które ma nastąpić w 2025 roku może nie zmienić nic, ponieważ nowoczesne silniki już teraz spełniają warunki proponowanych ustaleń co do dolnej granicy pomiarów. Dla udowodnienia wiarygodności pomiarów, testy zostały wykonane w warunkach laboratoryjnych jak i autostradowych. Obawy może jedynie wzbudzić fakt, że Unia znając obecne rozwiązania technologiczne, zdecyduje się jeszcze bardziej wyśrubować nadchodzące zmiany w normach emisji spalin.

Skoro inżynierowie, już teraz potrafią spełniać warunki narzucane przez Unię Europejską, to oznacza to tyle, że dla tradycyjnej motoryzacji światełko w tunelu jeszcze nie przygasało. Tendencja pokazuje również znaczny wzrost zainteresowania Unii tematem rozwoju biopaliw, które pozwolą uzyskać neutralność klimatyczną i w konsekwencji pozwoli tchnąć drugie życie w silniki spalinowe. Jeśli takie rozwiązania mają pozwolić na przetrwanie tradycyjnej motoryzacji i przy tym pomóc naszej ziemi, to jesteśmy za – trzymamy kciuki.

Zainteresować mogą Cię też

Fotoradary w Polsce ciągle rosną w siłę!

Fotoradary w Polsce ciągle rosną w siłę!

Zostajemy jeszcze w temacie fotoradarów bo Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) ogłosił chęć rozbudowy całej sieci urządzeń kontrolujących prędkość na polskich drogach. Zapowiedź jest znacząca bo oscylować ma w granicach 120-160 nowych urządzeń. Według zastępcy GITD – Tomasza Połecia, Polska dąży do tego by posiadać około 11 tysięcy fotoradarów i dorównać systemowi włoskiemu. Tomasz 1Połeć …

Czytaj więcej
Fotoradary tracą cierpliwość!

Fotoradary tracą cierpliwość!

Jakiś czas temu pisaliśmy na naszym Blogu, że CANARD mocno wziął się za oprogramowanie swoich radarów. Wszystko to z uwagi na fakt, że polscy kierowcy mocno zwolnili po wejściu w życie nowych przepisów dotyczących karania kierowców za wykroczenia drogowe. Fotoradary są przede wszystkim po to, żeby na nich zarabiać, a nie ostrzegać kierowców przed niebezpieczeństwem, …

Czytaj więcej
Sprzedaż aut w Polsce. Co pokazują wyniki?

Sprzedaż aut w Polsce. Co pokazują wyniki?

Toyota… to pierwsze co przychodzi do głowy największej liczbie Polaków, którzy decydują się na zakup nowego auta. Marka umacnia swoją przewagę nad konkurencją w ilości sprzedanych nowych aut, ale Polacy coraz chętniej kupują auta … z „drugiej ręki”. Rynek po pandemii COVID-19 zdołał już wrócić do sytuacji sprzed 2021 roku. Dostępność pojazdów poprawiła się, ceny …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl