Przejdź do treści
Zdrowy rozsądek ponad normy spalin. Silniki tradycyjne zostaną z nami na dłużej.

Zdrowy rozsądek ponad normy spalin. Silniki tradycyjne zostaną z nami na dłużej.

Unia Europejska lobbując elektromobilność i strasząc producentów samochodów, zapowiedziała wprowadzenie do 2025 roku, nowej, bardziej restrykcyjnej normy emisji spalin niż obecna Euro 6. Ta na dzień dzisiejszy wynosi NOx na poziomie 80 mg/km. Jak pokazują najnowsze dane ADAC, nie taki diabeł straszny, jak go malują.

Green NCAP niedawno przeanalizował wartości spalin 107 modeli samochodów z silnikami Diesel. Były to najlepiej sprzedające się auta na rynku, pochodzące od różnych producentów i z losowych segmentów. Wyniki? Wszystkie auta, maksymalnie 3 letnie przeszły pomyślnie pomiary emisji spalin. Co ciekawsze, pomiary Green NCAP wykazały, że średnia emisja NOx wyniosła 52 mg/km dla wszystkich pojazdów. Niezależne testy grupy ADAC Ecotest, jedynie potwierdziły wcześniejsze barania Green NCAP, więc całe przedsięwzięcie wydaje się być podparte twardymi danymi. Co to oznacza? Tylko tyle, że wprowadzenie nowej normy Euro 7, które ma nastąpić w 2025 roku może nie zmienić nic, ponieważ nowoczesne silniki już teraz spełniają warunki proponowanych ustaleń co do dolnej granicy pomiarów. Dla udowodnienia wiarygodności pomiarów, testy zostały wykonane w warunkach laboratoryjnych jak i autostradowych. Obawy może jedynie wzbudzić fakt, że Unia znając obecne rozwiązania technologiczne, zdecyduje się jeszcze bardziej wyśrubować nadchodzące zmiany w normach emisji spalin.

Skoro inżynierowie, już teraz potrafią spełniać warunki narzucane przez Unię Europejską, to oznacza to tyle, że dla tradycyjnej motoryzacji światełko w tunelu jeszcze nie przygasało. Tendencja pokazuje również znaczny wzrost zainteresowania Unii tematem rozwoju biopaliw, które pozwolą uzyskać neutralność klimatyczną i w konsekwencji pozwoli tchnąć drugie życie w silniki spalinowe. Jeśli takie rozwiązania mają pozwolić na przetrwanie tradycyjnej motoryzacji i przy tym pomóc naszej ziemi, to jesteśmy za – trzymamy kciuki.

Zainteresować mogą Cię też

Jaka marka najczęściej wzywa Klientów na akcje serwisowe?

Jaka marka najczęściej wzywa Klientów na akcje serwisowe?

Ciekawych informacji na temat motoryzacji, dostarcza nam Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czyli mówiąc prościej UOKiK’u. Wydawać by się mogło, że jest to jedna z ostatnich stron, która mogłaby podsunąć ciekawostki z branży, ale tym razem nic bardziej mylnego. Naszym oczom ukazało się zestawienie dotyczących akcji serwisowych w Polsce za ostatni kwartał. Na stronie Urzędu …

Czytaj więcej
Polska jako kraj ogromnej liczby samochodów

Polska jako kraj ogromnej liczby samochodów

Dziś ponownie wraca do nas temat lubianych przez nas statystyk. Nie raz okazywało się, że potrafimy znacząco się w nich wyróżniać. Nie inaczej zdaje się być w dzisiejszym wpisie. Gdy zastanowimy się szerzej, to okaże się, że owe statystyki mogą odzwierciedlać u nas tzw. Efekt domina. Spieszymy z wyjaśnieniem o co w tym wszystkim chodzi. …

Czytaj więcej
To już pewne. System ISA obowiązkowy w nowych samochodach od 2022 roku.

To już pewne. System ISA obowiązkowy w nowych samochodach od 2022 roku.

Jakiś czas temu pisaliśmy na blogu o nowych systemach bezpieczeństwa, których instalacje Unia Europejska chce wymusić na producentach samochodów. Jednym z takich systemów był właśnie wspomniany w tytule ISA – czyli „inteligentny asystent prędkości”. Dziś chcieliśmy poinformować, że Unia dopięła swego i owy asystent będzie obowiązkowo montowany od 2022 roku we wszystkich nowych pojazdach osobowych, …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.30
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 biuro@fred.com.pl