Przejdź do treści
Wzrost cen samochodów od 2020 roku

Wzrost cen samochodów od 2020 roku

Zastanawiasz się czy w przyszłym roku kupić nowy samochód? Zanim podejmiesz decyzję, zastanów się raz jeszcze… czy nie kupić nowego samochodu jeszcze w tym roku. Wszystko przez kolejne zaostrzanie norm emisji dwutlenku węgla. Unia Europejska mocno angażuje się w sprawy ekologii, globalnego ocieplenia czy walki ze smogiem – co nie raz już udowodniła. Tym razem Parlament Europejski przyjął propozycję dalszego ograniczania emisji CO2 i jeszcze bardziej rygorystycznej redukcji tego związku chemicznego z grupy tlenków. 37,5% zamiast proponowanych 30% dla nowych samochodów osobowych, oraz 31% dla samochodów dostawczych. Eksperci prognozują, że takie posunięcia mogą znacznie wpłynąć na ceny nowych samochodów i bardzo prawdopodobne, że poczujemy to już w 2020 roku.

Producenci aut, których średnie emisje CO2 przekroczą dopuszczalne limity, będą karani opłatami z tytułu przekroczenia poziomu emisji tego gazu. Obecnie poziom ten wynosi 130 g/km, a od 2020 roku limit ten zostanie zaostrzony do 95 g/km. Za każdy 1 gram przekroczonego poziomu emisji, trzeba będzie zapłacić 95 euro – każdorazowo, przy jednym zarejestrowanym przez producenta samochodzie. Przy tak dużym zaostrzeniu przepisów, kary wydają się być nieuniknione. W późniejszym czasie mają one finansować przedsięwzięcia związane z tematem „mobilności bez emisyjnej” i być może część z tych środków posłuży UE do stworzenia jednego wspólnego planu ograniczającego emisję CO2 w Europie. Wszystko to oznacza, że producenci aut będą zmuszeni do opracowywania nowoczesnych technologii, wprowadzania zmian w strategiach sprzedażowych i wreszcie zrewidowaniu gamy swoich produktów i starych technologii. Inwestycje te wiążą się ze sporym obciążeniem finansowym dla producentów i z pewnością firmy będą chciały część poniesionych kosztów odzyskać podnosząc ceny oferowanych samochodów.

Obciążenia, które Komisja Europejska nakłada na producentów są na tyle duże, że część firm rozważa wycofanie swoich produktów ze Starego Kontynentu, a dokładniej z Państw członkowskich UE. Jedną z pierwszych, która wycofuje się z rynku Europejskiego jest japońskie Infiniti – marka samochodów Premium. Auta tej firmy można będzie bez problemu kupić jedynie w Rosji i państwach Europy wschodniej gdzie nie obowiązują europejskie normy emisji CO2.

Zainteresować mogą Cię też

Polska motoryzacja na początku wieku i dziś.

Polska motoryzacja na początku wieku i dziś.

Minęły 24 lata od nadejścia milenium. Komputery nie stanęły w miejscu, kosmici nie nadlecieli, a świat według różnych zapowiedzi, spokojnie transformował się na swój własny sposób. Z perspektywy czasu widać jak wiele się zmieniło wokół nas, ale to czego nie widać na pierwszy rzut oka też bywa fascynujące. Zwłaszcza jak dostajemy materiał przygotowany przez instytut …

Czytaj więcej
Polska ciągle w TOP 10.

Polska ciągle w TOP 10.

Nie trzeba być fanem motoryzacji by widzieć i poczuć jak zmieniają się drogi w naszym kraju. Sieć autostrad i dróg ekspresowych stale się rozszerza, a jakość ich wykonania stanowczo dorównuje tym z zachodu Europy. Jeszcze 10-15 lat temu taka sytuacja byłaby nie do pomyślenia, ale dziś nie mamy się czym wstydzić. Ogromny przełom na polu …

Czytaj więcej
Używane elektryki, czyli zgniłe jajo motoryzacji.

Używane elektryki, czyli zgniłe jajo motoryzacji.

Wszyscy czekamy na przełom w technologii, która siłą wypycha motoryzację spalinową. Liczymy na to, że zasięgi aut będą coraz dłuższe, akumulatory coraz żywotniejsze, a strach przed pożarem ograniczymy do minimum. Ci co mieli kupić elektryki, już je kupili, natomiast problem stanowią Ci, którzy mogliby się do nich przekonać, kupując na początek auto „z drugiej ręki”. …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 +48 573 664 156 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl