Przejdź do treści
Volkswagen zbuduje roboty do ładowania aut elektrycznych

Volkswagen zbuduje roboty do ładowania aut elektrycznych

foto: Volkswagen

To już nie jest wizja przyszłości, ale próba sprostania potrzebom rynku. Elektromobilność stała się już faktem, a z roku na rok przybywa i klientów E-aut i chętnych do tego, by kolejny samochód w rodzinie był samochodem elektrycznym.

Dziś największą bolączką aut elektrycznych jest fakt, że praktycznie codziennie powinno się go ładować. Volkswagen właśnie przedstawił projekt by ten proces usprawnić i żeby operację tę w pełni wykonywała za człowieka maszyna – mały „robocik”, który obsłuży nasz samochód w czasie naszego pobytu w galerii handlowej lub np. w czasie postoju na przydomowym parkingu. O co w tym wszystkim chodzi?

Volkswagen widzi to tak, że wspomnianego robota będzie się uruchamiać poprzez aplikację albo system komunikacji Car-to-X. W następnej kolejności robot, będzie zabierał ze sobą powerbank mieszczący do 25kWh energii i podłączy go samodzielnie do naszego samochodu. Po naładowaniu pojazdu robot z powrotem wróci po akumulator zewnętrzny i zabierze go do „stacji dokującej”. Oczywiście wszystko odbędzie się bez udziału człowieka i przy szybkim ładowaniu złączem DC. No i jeszcze jedną istotną sprawą jest dość oczywisty fakt, że parking będzie mógł posiadać kilka takich robotów i jeszcze więcej powerbanków, co w praktyce oznacza tyle, że w jednym czasie będzie mogło być ładowanych naprawdę sporo aut. Brzmi banalnie prawda?

Sam robot ma działać w systemie V2X (Vehicle to everything). Urządzenie ma być wyposażone w szereg czujników izolujących go od niepożądanych kolizji. Będą to kamery, radary i skanery dzięki którym żadna przestrzeń nie będzie stanowiła problemu w autonomicznym poruszaniu się robota. Tym samym Volkswagen gwarantuje niezawodne działanie systemu w każdej infrastrukturze parkingowej – tych podziemnych, naziemnych, piętrowych itp. Itd.

„Zastosowanie mobilnego robota może oznaczać rewolucję w zakresie ładowania samochodów np. na piętrowych parkingach czy w garażach podziemnych w których parkuje wiele aut. Dzięki niemu punkt ładowania sam przyjeżdża do samochodu, a nie odwrotnie. W ten sposób jednym rozwiązaniem zapewniamy szeroki dostęp do energii elektrycznej bez skomplikowanych inwestycji infrastrukturalnych specyficznych dla danego miejsca” – wyjaśnił Mark Möller, szef działu rozwoju w Volkswagen Group Components na pokazie systemu. „To wizjonerski model studyjny, który jednak bardzo szybko może stać się urządzeniem seryjnym, jeśli tylko zaistnieją odpowiednie warunki” – twierdzi Möller dodając przy tym, że „Właściciele parkingów będą mogli dzięki temu urządzeniu szybko „zelektryfikować” każde miejsce postojowe w zarządzanym przez nich obiekcie. To rozwiązanie stwarza ogromne możliwości gospodarcze. Nie tylko eliminuje niedogodności związane z budową infrastruktury, lecz także zmniejsza koszty”.

Póki co cały system jest jedynie pomysłem ze strony grupy VW, ale wspomniany wcześniej Mark Möller w dość przekonujący sposób stwierdza, że koncern dysponuje odpowiednią technologią, żeby już teraz wdrożyć go w życie. Koncern pokazał właśnie na co go stać. Teraz pozostaje tylko czekać czy pojawi się odpowiedź rynku. Sami jesteśmy ciekawi, czy znajdzie się zapotrzebowanie na takie rozwiązania? Poniżej prezentacja, zamieszczona w serwisie YouTube.

Zainteresować mogą Cię też

Niebezpieczeństwo na drodze! Winni są starzy czy młodzi?

Niebezpieczeństwo na drodze! Winni są starzy czy młodzi?

Wypadki drogowe w każdym kraju stanowią poważny problem społeczny. W Polsce dane statystyczne wskazują jedną grupę szczególnie narażoną na to ryzyko – młodych kierowców. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego oraz Komendy Głównej Policji, młodzi kierowcy między 18 a 24 rokiem życia są odpowiedzialni za największą część wypadków drogowych. W zeszłym roku wskaźnik liczby wypadków na …

Czytaj więcej
Najpopularniejsze auto 2023 roku? Spore zaskoczenie…

Najpopularniejsze auto 2023 roku? Spore zaskoczenie…

Nasze obserwacje rynku motoryzacyjnego opisywane we wcześniejszych wpisach dowodzą, że mimo usilnych prób ze strony Unii Europejskiej rynek aut elektrycznych nie chce rosnąć tak, jak założyli to sobie włodarze starego kontynentu. Tymczasem spływają do nas coroczne dane zebrane przez JATO Dynamics, które pokazują jaki samochód był najczęściej kupowany w roku 2023 przez konsumentów i … …

Czytaj więcej
Podsumowanie ubiegłego roku na rynku aut używanych

Podsumowanie ubiegłego roku na rynku aut używanych

Odpocznijmy od nowych przepisów i straszenia kierowców kolejnymi podatkami i opłatami, za to, że w ogóle mogą się przemieszczać po drogach. Dziś przyjrzymy się temu co bardzo lubimy. Ocenimy jak zmieniają się trendy Polaków na używane auta. Tu jak się okazuje mamy kilka ciekawych zjawisk… ale też sa miejsca, gdzie nie obserwujemy za dużych zmian. …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl