Przejdź do treści
Volkswagen zbuduje roboty do ładowania aut elektrycznych

Volkswagen zbuduje roboty do ładowania aut elektrycznych

foto: Volkswagen

To już nie jest wizja przyszłości, ale próba sprostania potrzebom rynku. Elektromobilność stała się już faktem, a z roku na rok przybywa i klientów E-aut i chętnych do tego, by kolejny samochód w rodzinie był samochodem elektrycznym.

Dziś największą bolączką aut elektrycznych jest fakt, że praktycznie codziennie powinno się go ładować. Volkswagen właśnie przedstawił projekt by ten proces usprawnić i żeby operację tę w pełni wykonywała za człowieka maszyna – mały „robocik”, który obsłuży nasz samochód w czasie naszego pobytu w galerii handlowej lub np. w czasie postoju na przydomowym parkingu. O co w tym wszystkim chodzi?

Volkswagen widzi to tak, że wspomnianego robota będzie się uruchamiać poprzez aplikację albo system komunikacji Car-to-X. W następnej kolejności robot, będzie zabierał ze sobą powerbank mieszczący do 25kWh energii i podłączy go samodzielnie do naszego samochodu. Po naładowaniu pojazdu robot z powrotem wróci po akumulator zewnętrzny i zabierze go do „stacji dokującej”. Oczywiście wszystko odbędzie się bez udziału człowieka i przy szybkim ładowaniu złączem DC. No i jeszcze jedną istotną sprawą jest dość oczywisty fakt, że parking będzie mógł posiadać kilka takich robotów i jeszcze więcej powerbanków, co w praktyce oznacza tyle, że w jednym czasie będzie mogło być ładowanych naprawdę sporo aut. Brzmi banalnie prawda?

Sam robot ma działać w systemie V2X (Vehicle to everything). Urządzenie ma być wyposażone w szereg czujników izolujących go od niepożądanych kolizji. Będą to kamery, radary i skanery dzięki którym żadna przestrzeń nie będzie stanowiła problemu w autonomicznym poruszaniu się robota. Tym samym Volkswagen gwarantuje niezawodne działanie systemu w każdej infrastrukturze parkingowej – tych podziemnych, naziemnych, piętrowych itp. Itd.

„Zastosowanie mobilnego robota może oznaczać rewolucję w zakresie ładowania samochodów np. na piętrowych parkingach czy w garażach podziemnych w których parkuje wiele aut. Dzięki niemu punkt ładowania sam przyjeżdża do samochodu, a nie odwrotnie. W ten sposób jednym rozwiązaniem zapewniamy szeroki dostęp do energii elektrycznej bez skomplikowanych inwestycji infrastrukturalnych specyficznych dla danego miejsca” – wyjaśnił Mark Möller, szef działu rozwoju w Volkswagen Group Components na pokazie systemu. „To wizjonerski model studyjny, który jednak bardzo szybko może stać się urządzeniem seryjnym, jeśli tylko zaistnieją odpowiednie warunki” – twierdzi Möller dodając przy tym, że „Właściciele parkingów będą mogli dzięki temu urządzeniu szybko „zelektryfikować” każde miejsce postojowe w zarządzanym przez nich obiekcie. To rozwiązanie stwarza ogromne możliwości gospodarcze. Nie tylko eliminuje niedogodności związane z budową infrastruktury, lecz także zmniejsza koszty”.

Póki co cały system jest jedynie pomysłem ze strony grupy VW, ale wspomniany wcześniej Mark Möller w dość przekonujący sposób stwierdza, że koncern dysponuje odpowiednią technologią, żeby już teraz wdrożyć go w życie. Koncern pokazał właśnie na co go stać. Teraz pozostaje tylko czekać czy pojawi się odpowiedź rynku. Sami jesteśmy ciekawi, czy znajdzie się zapotrzebowanie na takie rozwiązania? Poniżej prezentacja, zamieszczona w serwisie YouTube.

Zainteresować mogą Cię też

Jaka marka najczęściej wzywa Klientów na akcje serwisowe?

Jaka marka najczęściej wzywa Klientów na akcje serwisowe?

Ciekawych informacji na temat motoryzacji, dostarcza nam Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czyli mówiąc prościej UOKiK’u. Wydawać by się mogło, że jest to jedna z ostatnich stron, która mogłaby podsunąć ciekawostki z branży, ale tym razem nic bardziej mylnego. Naszym oczom ukazało się zestawienie dotyczących akcji serwisowych w Polsce za ostatni kwartał. Na stronie Urzędu …

Czytaj więcej
Polska jako kraj ogromnej liczby samochodów

Polska jako kraj ogromnej liczby samochodów

Dziś ponownie wraca do nas temat lubianych przez nas statystyk. Nie raz okazywało się, że potrafimy znacząco się w nich wyróżniać. Nie inaczej zdaje się być w dzisiejszym wpisie. Gdy zastanowimy się szerzej, to okaże się, że owe statystyki mogą odzwierciedlać u nas tzw. Efekt domina. Spieszymy z wyjaśnieniem o co w tym wszystkim chodzi. …

Czytaj więcej
To już pewne. System ISA obowiązkowy w nowych samochodach od 2022 roku.

To już pewne. System ISA obowiązkowy w nowych samochodach od 2022 roku.

Jakiś czas temu pisaliśmy na blogu o nowych systemach bezpieczeństwa, których instalacje Unia Europejska chce wymusić na producentach samochodów. Jednym z takich systemów był właśnie wspomniany w tytule ISA – czyli „inteligentny asystent prędkości”. Dziś chcieliśmy poinformować, że Unia dopięła swego i owy asystent będzie obowiązkowo montowany od 2022 roku we wszystkich nowych pojazdach osobowych, …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.30
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 biuro@fred.com.pl