Przejdź do treści
Volkswagen i plany na przyszłość

Volkswagen i plany na przyszłość

fot. Materiały reklamowe Volkswagen

Cała branża motoryzacyjna zapatrzona jest teraz w trwające targi motoryzacyjne we Frankfurcie IAA 2019. Wydaje się, że jej najważniejszą gwiazdą jest dobrze nam znana marka Volkswagen, która w ostatnim czasie zdaje się mocno mieszać na rynku. Wszystkie ostatnie działania firmy, to dobry pomysł na dzisiejszego newsa.

Zacznijmy od końca… czyli od targów IAA 2019. Volkswagen ID.3 to bez wątpienia jedna z najważniejszych premier tego salonu, zarówno z punktu widzenia kupujących jak i samej firmy. Modelem ID.3, Volkswagen wkracza na rynek elektromobilności i z miejsca staje się jej poważnym graczem. Auto powstało na specjalnie zaprojektowanej do tego typu aut platformie MEB. Silnik w aucie umieszczono blisko tylnej osi, a baterie rozłożono na podwoziu w ten sposób, że rozkład mas jest praktycznie idealny. ID.3 będzie oferowany w trzech wariantach pojemności akumulatorów. Wersja bazowa, będzie magazynować 45kWh co pozwoli na przejechanie do 330km. Nieco lepsza wersja będzie miała pojemność 58 kWh co pozwoli na pokonanie dystansu około 420km. Najlepsza wersja, będzie miała pojemość 77 kWh i będzie można nią przejechać do 550km na jednym ładowaniu. A skoro już o ładowaniu mowa, to ID.3 będzie współpracował z ładowarkami o mocach od 100 do 125kW. Auto należy do klasy aut kompaktowych i w zasadzie nie bezpodstawnie nazywane było już przed premierą „elektrycznym golfem”. Łatka ta, rzeczywiście potwierdza się nie tylko w elementach designu, ale i wymiarach samochodu. Auto ma długość 4261mm, jest szerokie na 1809mm i wysokie na 1552mm. Wymiary te poza wysokością auta, są mocno zbliżone do flagowego modelu VW. Oczywiście auto będzie świetnie wyposażone. W wyposażaniu znajdą się m.in. asystenci utrzymania pasa ruchu, układ zapobiegania kolizjom czołowym Front Assist, system awaryjnego hamowania w mieście i monitorowania przechodniów, wspomaganie parkowania, wspomaganie hamowania, Park Distans Control zapobiegający stłuczkom parkingowym, system rozpoznawania znaków drogowych i wiele wiele innych. Auto można już zamawiać, ale pierwsze samochody wyjadą w naszym kraju na ulicę w przyszłym roku.

Kolejna ciekawa kwestia dotycząca samej marki Volkswagen, jest taka, że firma pokazała swoje nowe logo. Oczywiście w przypadku takiego giganta jakim jest niemiecki koncern nie można spodziewać się jakiejś rewolucji, ale koncern do tego zadania podszedł nad wyraz „minimalistycznie”. Nowe logo to forma ewolucji i sztab marketingowy firmy sprytnie dorobił do niej nową ideologię. Logo ma odzwierciedlać przełom w firmie za sprawą wprowadzenia modeli z rodziny ID. Już do 2025 roku, firma chce mieć w swojej ofercie ponad 20 modeli elektrycznych. Nowe logo, to też nowa identyfikacja wizualna firmy, która wynika z planu strategicznego na lata 2020-2025. VW chce się w tych latach skupić na elektromobilności i cyfryzacji swoich produktów.

I wreszcie ostatni punkt, który również został ogłoszony przez dyrektorów VW na początku tego miesiąca, to fakt, że firma chce zainwestować w Polsce około 2 mld zł na rozbudowę i unowocześnienie swoich fabryk w Polsce. Zmiana ta nie jest spowodowana bynajmniej wprowadzeniem na rynek modelu ID.3, ale chęcią wdrożenia większej automatyzacji w swoich zakładach. Obecnie poziom ten w naszych fabrykach oscyluje w granicach 40%. Po zamianach ma to być ponad 80%. Dla porównania, w Wolfsburgu gdzie produkowany jest Golf, automatyzacja sięga 95%, zaś w hiszpańskiej Pampelunie, gdzie wytwarzany jest model Polo, jest to 100%. Zmiany te choć z jednej strony cieszą, to z drugiej wiążą się też ze zwolnieniami pracowników, których przy większej robotyzacji, będzie ubywać w naszych fabrykach. VW planuje zwolnić około 750 osób ze swoich fabryk w Poznaniu, Wrześni i Swarzędzu.

Zainteresować mogą Cię też

Fotoradary w Polsce ciągle rosną w siłę!

Fotoradary w Polsce ciągle rosną w siłę!

Zostajemy jeszcze w temacie fotoradarów bo Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) ogłosił chęć rozbudowy całej sieci urządzeń kontrolujących prędkość na polskich drogach. Zapowiedź jest znacząca bo oscylować ma w granicach 120-160 nowych urządzeń. Według zastępcy GITD – Tomasza Połecia, Polska dąży do tego by posiadać około 11 tysięcy fotoradarów i dorównać systemowi włoskiemu. Tomasz 1Połeć …

Czytaj więcej
Fotoradary tracą cierpliwość!

Fotoradary tracą cierpliwość!

Jakiś czas temu pisaliśmy na naszym Blogu, że CANARD mocno wziął się za oprogramowanie swoich radarów. Wszystko to z uwagi na fakt, że polscy kierowcy mocno zwolnili po wejściu w życie nowych przepisów dotyczących karania kierowców za wykroczenia drogowe. Fotoradary są przede wszystkim po to, żeby na nich zarabiać, a nie ostrzegać kierowców przed niebezpieczeństwem, …

Czytaj więcej
Sprzedaż aut w Polsce. Co pokazują wyniki?

Sprzedaż aut w Polsce. Co pokazują wyniki?

Toyota… to pierwsze co przychodzi do głowy największej liczbie Polaków, którzy decydują się na zakup nowego auta. Marka umacnia swoją przewagę nad konkurencją w ilości sprzedanych nowych aut, ale Polacy coraz chętniej kupują auta … z „drugiej ręki”. Rynek po pandemii COVID-19 zdołał już wrócić do sytuacji sprzed 2021 roku. Dostępność pojazdów poprawiła się, ceny …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl