Przejdź do treści
Używany, nowy samochód. Nowy standard na rynku?

Używany, nowy samochód. Nowy standard na rynku?

Prawie dwa lata temu pisaliśmy dla was tekst o tym, że Renault chce iść pod prąd z filozofią współczesnego biznesu przywracając auta swoich Klientów do „nowego” stanu. Dziś możemy wysnuć już konkretne wnioski na temat tej innowacyjnej metody prowadzenia biznesu.

Renew Factory, już działa w Polsce – konkretnie w Sękocinie Nowym pod Warszawą. Pierwsze centrum renowacji samochodów używanych z certyfikacją marki Renault, promuje odpowiedzialną konsumpcję w branży motoryzacyjnej. Ideą serwisu jest kompleksowa renowacja samochodów używanych marki Renault. Projekt realizowany przez Renault i KrubaGroup prezentuje innowacyjne podejście do odnawiania pojazdów i wpisuje się w europejską strategię gospodarki o obiegu zamkniętym. Celem przedsięwzięcia jest przywracanie samochodom najwyższej jakości oraz wydłużanie ich żywotności.

Zakład o powierzchni 2200 m² oferuje kompleksowe usługi renowacyjne, a jego parking pomieści aż 600 pojazdów. Kluczowym elementem procesu jest certyfikat „Refactory Certified”, gwarantujący zgodność z rygorystycznymi standardami Renault. Zakres prac obejmuje naprawy karoserii, mechaniki oraz wnętrza pojazdu. Usługi skierowane są do klientów indywidualnych i firm, a każdy odnowiony pojazd objęty jest dodatkową gwarancją. Jak to działa w praktyce?

W całym procesie renowacji stosowane są innowacyjne, ekologiczne technologie, które minimalizują koszty naprawy, ingerencję w strukturę pojazdu oraz zużycie energii. Przykładem jest znana wielu detailerom metoda Paintless Dent Repair (PDR), pozwalająca usuwać wgniecenia bez konieczności lakierowania. Dodatkowo zakład oferuje renowację tapicerki, naprawy szyb, regenerację felg oraz lakierowanie SPOT, eliminujące konieczność cieniowania sąsiednich elementów. Obecne moce produkcyjne zakładu sięgają 300 samochodów miesięcznie, z planowanym wzrostem do ponad 400 pojazdów.

Projekt Renew Factory jest częścią globalnej strategii Renault, ukierunkowanej na wydłużanie cyklu życia współczesnych pojazdów marki. Co ciekawe, w ramach inicjatywy odnowiono już ponad 50 000 samochodów w Europie – głównie we Francji, Hiszpanii i Turcji. Tym samym Renault aktywnie wspiera zrównoważoną mobilność i promuje odpowiedzialną konsumpcję w branży motoryzacyjnej. Wydawać by się mogło, że to zdecydowanie lepsza forma dbania o środowisko naturalne niż produkcja nowych samochodów, których proces produkcyjny pochłania bardzo duże ilości energii. Z pewnością centrum Renew Factory jest dowodem na to, że rynek motoryzacyjny miewa szalone, ale jednocześnie innowacyjne pomysły na rozwój i podtrzymanie użyteczności starszych pojazdów. Wiemy z doświadczenia, że nie wszystko co nowe musi być lepsze.

Zainteresować mogą Cię też

Czy Europa zaciągnie ręczny? Co dalej motoryzacją?

Czy Europa zaciągnie ręczny? Co dalej motoryzacją?

Europejski sektor motoryzacyjny przechodzi obecnie przez trudny okres, wynikający z kilku kluczowych czynników: rosnącego nacisku na elektromobilność, nowych, rygorystycznych norm emisji spalin obarczonych wysokimi karami oraz silnej konkurencji ze strony chińskich producentów. Konsekwencją tych wyzwań są kolejne zwolnienia pracowników i zamykanie fabryk wiodących europejskich producentów. Powolna agonia rynku, zaczyna zbierać swoje żniwo na starym kontynencie. …

Czytaj więcej
W Europie zmiany. Przyspieszamy!

W Europie zmiany. Przyspieszamy!

W 2020 roku Holandia obniżyła limity prędkości na swoich autostradach do 100 km/h by poprawić bezpieczeństwo na drogach oraz jakość tamtejszego powietrza. Po latach badań wyniki tego rozwiązania okazały się… rozczarowujące. Bezpieczeństwo nie uległo radykalnej poprawie, a jakość powietrza … praktycznie się nie zmieniła. W odpowiedzi na to władze zdecydowały się na przywrócenie limitu 130 …

Czytaj więcej
Zakaz aut spalinowych wchodzi na wyższy poziom…absurdu!

Zakaz aut spalinowych wchodzi na wyższy poziom…absurdu!

Unia Europejska do znudzenia przypomina nam, że w sprawie elektryfikacji pojazdów nie zamierza zmieniać swojej agendy. Możliwe są pewne ustępstwa w drodze do zero emisyjności, ale o powrocie do założeń sprzed zielonego ładu nie ma mowy. Prawdziwa bomba ma uderzyć już za 10 lat, a będzie to oczywiście zakaz sprzedaży samochodów spalinowych. Wizja świata bez …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 +48 573 664 156 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl