Przejdź do treści
Toyota i Mazda rozpoczynają współpracę

Toyota i Mazda rozpoczynają współpracę

Z początkiem tego miesiąca, dokładnie 4-go sierpnia została zawiązana ścisła współpraca pomiędzy japońskimi producentami aut – Toyotą i Mazdą. Po dwóch latach wielu dyskusji i negocjacji pomiędzy Toyota Motor Corporation i Mazda Motor Corporation dopiero udało się w końcu dojść do porozumienia i podpisać umowę współpracy.

Japońskie koncerny planują wybudować wspólną fabrykę w USA. Tam chcą produkować około 300 tysięcy modeli w roku. Fabryka ma powstać do roku 2021, a koszt jej wybudowania szacuje się na około 1,6 mld dolarów. Zakłada się też, że miejsce pracy ma tam znaleźć 4000 osób.

Kolejnym punktem zawiązanej umowy jest współpraca pod kątem opracowywania technologii, która wykorzystywana jest w autach elektrycznych. Chcą razem tworzyć systemy multimedialne pomocne w komunikacji. Planują m.in. stworzyć taką technologię, która umożliwi samochodom komunikację z innymi autami i infrastrukturą drogową.

„Dzisiejsza wiadomość jest owocem współpracy w ostatnich kilkunastu miesiącach pomiędzy Toyotą i Mazdą. Najważniejsze jest to, iż porozumienie to otwiera drzwi do wielu wspólnych projektów, ważnych synergii, przy zachowaniu jednoznacznej odrębności obu marek. Przy wyzwaniach stojących przed naszą branżą jest to niezmiernie pozytywna wiadomość” – powiedział jednemu z portali internetowych w dniu podpisania porozumienia Wojciech Halarewicz, Vice Prezes ds. Komunikacji Mazda Motor Europe.

Zainteresować mogą Cię też

Jakie samochody kupują Polacy. Zaskakujące zmiany

Jakie samochody kupują Polacy. Zaskakujące zmiany

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o akcjach serwisowych przywołujących gigantyczne ilości samochodów do serwisów, w celu przeprowadzania akcji serwisowych. Dziś poniekąd przyjrzymy się tym, czy owe ilości mają związek z ilością samochodów, które Polacy kupują. Jak się okazuje, nie ma zbyt dużej korelacji między tymi dwoma sprawami. Tylko Toyota, która niepodzielnie panuje na Polskim rynku, może …

Czytaj więcej
Jaka marka najczęściej wzywa Klientów na akcje serwisowe?

Jaka marka najczęściej wzywa Klientów na akcje serwisowe?

Ciekawych informacji na temat motoryzacji, dostarcza nam Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czyli mówiąc prościej UOKiK’u. Wydawać by się mogło, że jest to jedna z ostatnich stron, która mogłaby podsunąć ciekawostki z branży, ale tym razem nic bardziej mylnego. Naszym oczom ukazało się zestawienie dotyczących akcji serwisowych w Polsce za ostatni kwartał. Na stronie Urzędu …

Czytaj więcej
Polska jako kraj ogromnej liczby samochodów

Polska jako kraj ogromnej liczby samochodów

Dziś ponownie wraca do nas temat lubianych przez nas statystyk. Nie raz okazywało się, że potrafimy znacząco się w nich wyróżniać. Nie inaczej zdaje się być w dzisiejszym wpisie. Gdy zastanowimy się szerzej, to okaże się, że owe statystyki mogą odzwierciedlać u nas tzw. Efekt domina. Spieszymy z wyjaśnieniem o co w tym wszystkim chodzi. …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.30
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 biuro@fred.com.pl