Przejdź do treści
Szkolenie rodzicielskie dla młodocianych kierowców

Szkolenie rodzicielskie dla młodocianych kierowców

Czy Wy też uważacie, że masa kandydatów na kierowców nie zalicza pozytywnie praktycznej części egzaminu na prawo jazdy z powodu niewystarczającego obycia za kierownicą? Tak sądzi Ministerstwo Infrastruktury, które niedawno wyszło z propozycją, aby przyszli kierowcy mogli ćwiczyć jazdę pod okiem matki lub ojca.

Według założeń do szkolenia mogłaby przystąpić osoba, która ukończyła 17 rok życia i odbyła praktyczny oraz teoretyczny kurs w ośrodku szkolenia kierowców. To byłaby rewolucja. Zgodnie z obowiązującymi dziś przepisami na kurs praktyczny może zapisać się osoba, która najpóźniej za trzy miesiące skończy 18 rok życia. Oznaczałoby to, że po zmianach będzie można wsiadać za kierownicę bez instruktora wcześniej, bo już w 17 roku życia. Nie oznacza to jednak, że samodzielnie.

Jazdy z osobą towarzyszącą mają być jakby przedłużeniem kursu odbytego w ośrodku. Szkoleniem kandydata na kierowcę będzie mogła się zająć wyłącznie osoba spokrewniona z nią w pierwszej linii (matka lub ojciec). By usiąść na prawym fotelu samochodu prowadzonego przez osobę, która jeszcze nie zdała egzaminu należałoby mieć przynajmniej pięcioletni staż za kierownicą. Co ważne, samochód, w którym będzie odbywać się szkolenie, będzie musiał zostać specjalnie oznaczony. Póki co ministerstwo nie zdradza, o jakie oznaczenie chodzi. Narazie nie wiadomo też nic apropo wymagań dotyczących historii wykroczeń osoby, która miałaby szkolić kandydata na kierowcę. Pojawia się też pytanie co z ewentualną szkodą? Kto będzie ponosił odpowiedzialność w razie, jeśli osoba przechodząca takie rodzicielskie szkolenie doprowadzi do wypadku? Problemem będzie również ubezpieczenie.

Póki co nie wiadomo czy te przepisy wogóle wejdą w życie. Co za tym idzi e- nie zostało powiedziane kiedy te zmiany miałyby zacząć obowiązywać. Wiadomo, że najważniejsze jest, aby prowadzona nauka jazdy była bezpieczna zarówno dla kursantów jak również dla pozostałych uczestników ruchu drogowego.Czy jesteśmy gotowi na zaproponowaną rewolucję?

Zainteresować mogą Cię też

Jaka marka najczęściej wzywa Klientów na akcje serwisowe?

Jaka marka najczęściej wzywa Klientów na akcje serwisowe?

Ciekawych informacji na temat motoryzacji, dostarcza nam Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czyli mówiąc prościej UOKiK’u. Wydawać by się mogło, że jest to jedna z ostatnich stron, która mogłaby podsunąć ciekawostki z branży, ale tym razem nic bardziej mylnego. Naszym oczom ukazało się zestawienie dotyczących akcji serwisowych w Polsce za ostatni kwartał. Na stronie Urzędu …

Czytaj więcej
Polska jako kraj ogromnej liczby samochodów

Polska jako kraj ogromnej liczby samochodów

Dziś ponownie wraca do nas temat lubianych przez nas statystyk. Nie raz okazywało się, że potrafimy znacząco się w nich wyróżniać. Nie inaczej zdaje się być w dzisiejszym wpisie. Gdy zastanowimy się szerzej, to okaże się, że owe statystyki mogą odzwierciedlać u nas tzw. Efekt domina. Spieszymy z wyjaśnieniem o co w tym wszystkim chodzi. …

Czytaj więcej
To już pewne. System ISA obowiązkowy w nowych samochodach od 2022 roku.

To już pewne. System ISA obowiązkowy w nowych samochodach od 2022 roku.

Jakiś czas temu pisaliśmy na blogu o nowych systemach bezpieczeństwa, których instalacje Unia Europejska chce wymusić na producentach samochodów. Jednym z takich systemów był właśnie wspomniany w tytule ISA – czyli „inteligentny asystent prędkości”. Dziś chcieliśmy poinformować, że Unia dopięła swego i owy asystent będzie obowiązkowo montowany od 2022 roku we wszystkich nowych pojazdach osobowych, …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.30
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 biuro@fred.com.pl