Przejdź do treści
Strefy czystego transportu w Trójmieście?

Strefy czystego transportu w Trójmieście?

Ekologia jest wciąż modnym i lansowanym tematem na salonach. Z jednej strony to słuszne, bo od czasu rewolucji paliwowej nasza planeta jest coraz bardziej zanieczyszczona… z kolei inna kwestią jest to, że i w tym przypadku są firmy, które kontroluje się gorzej i lepiej, a tam gdzie chodzi o o wielkie układy, pojawia się polityka. Mamy równych i „równiejszych”, ale to nie miejsce na rozważania o gospodarce, a o ewentualny jej wpływ na motoryzację. W temacie ekologii motoryzacja stanowi jednak dość znaczący sektor wpływający na nią bezpośrednio. Klimat się ociepla i z tym już chyba nikt nie dyskutuje. Działania ekologów naciskają na rządy Państw by coś robiły w tym temacie. Eko-szaleństwo dotarło oczywiście również do Polski, a wraz z nim projekt stref czystego transportu, które mają być obowiązkowe i mają dotyczyć każdej gminy powyżej 100 tysięcy mieszkańców… czyli do programu załapałoby się całe trójmiasto.

Ministerstwo Klimatu i Środowiska ma pomysł żeby po zielonych strefach mogły poruszać się wyłącznie pojazdy elektryczne, niskoemisyjne oraz… te z instalacją LPG. Choć te ostatnie mogą budzić mieszane uczucia wśród pokrzywdzonych kierowców, to jednak należy w tym miejscu wspomnieć, że samochody zasilane LPG emitują do 20% mniej dwutlenku węgla i 90% mniej cząsteczek stałych w porównaniu do aut bez instalacji gazowej. Oprócz tego emitują zdecydowanie mniej cząstek stałych i tlenków azotu. To chyba wystarczająca rekomendacja by zrozumieć ten fenomen. Argument Ministerstwa Klimatu i Środowiska wydaje się więc bardzo słuszny i szczególnie optymistyczny dla ogromnej rzeszy polskich kierowców, którzy korzystają z dobrodziejstw instalacji gazowych w swoich samochodach. Tych na naszych drogach nie brakuje, ponieważ Polska znajduje się szczycie europejskich Państw, które pokochały LPG.

Przygotowywany projekt zakłada, ze każda z 37 gmin w Polsce, która „łapie” się do głównego wyznacznika (liczba mieszkańców powyżej 100tyś) będzie miała obowiązek, stworzenia tzn. zielonych stref w centrach dużych miast. Jak wspominamy na początku tego newsa – po tych strefach mogłyby poruszać się tylko pojazdy niskoemisyjne. Oczywiście głównym celem wprowadzenia takich stref jest zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza w dużych aglomeracjach miejskich. Ministerstwo zakłada jednak pewne odstępstwa od normy, które oczywiście dotyczyć mają mieszkańców owych stref. Ci, nie rzadko korzystają tradycyjnych aut spalinowych – niekoniecznie zasilanych LPG. W tych kwestiach resort nie odniósł się konkretnie do tematu, ale zapowiada, że planuje dać radom gmin i miast sporą dowolność przy nadawaniu uprawnień mieszkańcom zielonych stref. Sprawa jest rozwojowa i będziemy was informować o zmianach w tej materii, aczkolwiek sądzimy że projekt jest w zasadzie pewny – wzorem innych wielkich aglomeracji Unii Europejskiej gdzie już dziś powstają strefy wolne od aut spalinowych.

Zainteresować mogą Cię też

Jaka marka najczęściej wzywa Klientów na akcje serwisowe?

Jaka marka najczęściej wzywa Klientów na akcje serwisowe?

Ciekawych informacji na temat motoryzacji, dostarcza nam Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czyli mówiąc prościej UOKiK’u. Wydawać by się mogło, że jest to jedna z ostatnich stron, która mogłaby podsunąć ciekawostki z branży, ale tym razem nic bardziej mylnego. Naszym oczom ukazało się zestawienie dotyczących akcji serwisowych w Polsce za ostatni kwartał. Na stronie Urzędu …

Czytaj więcej
Polska jako kraj ogromnej liczby samochodów

Polska jako kraj ogromnej liczby samochodów

Dziś ponownie wraca do nas temat lubianych przez nas statystyk. Nie raz okazywało się, że potrafimy znacząco się w nich wyróżniać. Nie inaczej zdaje się być w dzisiejszym wpisie. Gdy zastanowimy się szerzej, to okaże się, że owe statystyki mogą odzwierciedlać u nas tzw. Efekt domina. Spieszymy z wyjaśnieniem o co w tym wszystkim chodzi. …

Czytaj więcej
To już pewne. System ISA obowiązkowy w nowych samochodach od 2022 roku.

To już pewne. System ISA obowiązkowy w nowych samochodach od 2022 roku.

Jakiś czas temu pisaliśmy na blogu o nowych systemach bezpieczeństwa, których instalacje Unia Europejska chce wymusić na producentach samochodów. Jednym z takich systemów był właśnie wspomniany w tytule ISA – czyli „inteligentny asystent prędkości”. Dziś chcieliśmy poinformować, że Unia dopięła swego i owy asystent będzie obowiązkowo montowany od 2022 roku we wszystkich nowych pojazdach osobowych, …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.30
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 biuro@fred.com.pl