Przejdź do treści
(Auta używane) Renault Clio III – Francuski Mieszczuch

(Auta używane) Renault Clio III – Francuski Mieszczuch

Renault Clio III z lat 2005-2012 to propozycja dla ludzi szukających używanego miejskiego auta segmentu B. Auto po 4 latach od zakończenia produkcji, wciąż cieszy się bardzo dobrą opinią.

Renault Clio pojawił się na rynku motoryzacyjnym w 1990 roku. Przez kilkanaście lat produkcji modelu francuski koncern miał możliwość zebrania wielu doświadczeń. Dzięki temu w salonach pojawiła się nowsza, bardziej udoskonalona druga wersja tego miejskiego samochodu segmentu B. Był to bardzo dobry materiał wyjściowy podczas tworzenia opisywanego Clio III. Koncern musiał tylko unowocześnić nieco auto, poprawić jego jakość i dopracować niektóre z elementów. Mimo, że nowy model nie wymagał radykalnych zmian i konstrukcyjnej rewolucji, zdobył maksymalną notę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Tego nie udało się osiągnąć poprzednikowi.

Nadwozie Renault Clio III w wersji hatchback mierzy od 3986 mm do 4032 mm w zależności od rocznika, a wersja kombi 4233 mm. Jest autem bardzo komfortowym jak na swoje gabaryty. To nieduży i zgrabny, bardzo funkcjonalny miejski samochód. Posiada całkiem sporą przestrzeń nad głowami i bardzo wygodne fotele, dzięki którym nawet dłuższe podróże nie są męczące i uciążliwe dla kierowcy i pasażerów. Clio III jest dobrze wyciszone, zwłaszcza przy prędkości do 90km/h, co również wpływa na wysoki komfort jazdy.

Korozja w tym aucie to raczej rzadkość. Warto zwrócić uwagę, że przednie błotniki wykonane są z tworzywa sztucznego. Przy ewentualnej chęci zakupu tego auta nie należy oglądać tych elementów pod kątem rdzy, a raczej pęknięć i zniekształceń. Clio III ma duży bagażnik jak na tę klasę auta (hatchback 3d i 5d 288/1028 l, kombi Grandtour 439/1277 l). Przypadłością dosyć często spotykaną są hałasy pokrywy bagażnika. Niestety okazuje się, że jej regulacja nie zawsze jest działaniem skutecznym. Dosyć dużym problemem jest system mocowania koła zapasowego. Znajduje się ono pod podłogą bagażnika. Dostanie się do niego w razie konieczności nie jest łatwe.

Eksploatacja i utrzymanie Renault Clio III to niewielkie koszta. Warunkiem koniecznym jest jednak wybranie odpowiedniej wersji silnikowej. Najmniej problemów mają użytkownicy benzynowych silników 1.2. Jest on co prawda mało dynamiczny, ale za to bardzo oszczędny i bezawaryjny. Zadowoleni powinni być również właściciele benzynowych silników 1.4 i 1.6. W nich jednak zdarzają się problemy z układem zapłonowym. Poza tym w silnikach benzynowych niekiedy psują się czujniki położenia wału korbowego i alternator. Uważać trzeba na doładowany silnik benzynowy 1.2 TCe. Jest on bardzo kosztowny w serwisowaniu i naprawach. Na rynku wtórnym spotkać można dużo Clio III turbodiesli. Zakup tej wersji auta wiąże się jednak z dużym ryzykiem. Zdarza się bowiem, że przy przebiegu większym niż 100 tyś. km zaczynają pojawiać się poważne problemy z układem zasilania (wtryski) i z łożyskami ślizgowymi wału korbowego.

Zdecydowanie najwięcej problemów w tym aucie jest z elektroniką. Karta Hands Free, w którą doposażone są niektóre modele często odmawia posłuszeństwa. Zawodzą też niekiedy wskaźniki na desce rozdzielczej, przełącznik zespolony i sterowanie szyb w drzwiach. Zawieszenie Clio III uchodzi za komfortowe, ale do najtrwalszych nie należy. Szybko zużywają się łożyska kolumn, tuleje wahaczy i łączniki stabilizatora. Na szczęście koszty napraw w zawieszeniu są w bardzo przyzwoitych cenach i nie należą do skomplikowanych. Dostępność części jest bardzo dobra.

Renault Clio III w swoim segmencie rywalizuje głównie z Fiatem Grande Punto, Oplem Corsą, Peugeot 207 i Skodą Fabią. Jak na auto tych gabarytów Clio oferuje na pewno najbardziej pojemny bagażnik. Natomiast zdecydowanie ustąpił konkurentowi marki Peugeot pod kątem wzornictwa nadwozia. Model 207 ma dużo bardziej elegancką sylwetkę. Jako jedyny jest też dłuższy od Clio (oczywiście nie licząc wersji kombi). Ceny pojazdów wszystkich marek są bardzo zbliżone. Najtańsze egzemplarze można kupić za kwotę poniżej 20 000 zł. Samochód może nie zachwyca dynamiką, ale mając na uwadze jego pozostałe cechy (w tym trwałość) jest samochodem godnym zakupu. Clio III naprawdę da się lubić.

Zainteresować mogą Cię też

Fotoradary! Co potrafią i dokąd zmierza technologia. Część I.

Fotoradary! Co potrafią i dokąd zmierza technologia. Część I.

W dzisiejszym wpisie znowu poruszymy temat fotoradarów. Zrobimy to jednak zupełnie inaczej niż zdarzało nam się do tej pory. Nie będziemy pisać o statystykach i informacjach, gdzie pojawią się nowe słupki wzdłuż naszych dróg. Dziś przyjrzymy się temu, co potrafią współczesne radary (na polskich drogach) i czy nadal są tylko elementem wspomagającym funkcjonariuszy policji. Kto …

Czytaj więcej
E-Billboardy przyszłością szlaków drogowych?

E-Billboardy przyszłością szlaków drogowych?

Odpocznijmy trochę od nowych przepisów, mandatów i szalonych pomysłów Unii Europejskiej. Dziś przenieśmy się w temat przyszłości i jej niecodziennych pomysłów na „umilanie” nam życia. Kto z nas jechał kiedyś na wakacje do Zakopanego i w Poroninie nie zauważył żadnego Billboard’u przy drodze? Z pewnością ciężko znaleźć taką osobę bo Zakopane i okolice słyną z …

Czytaj więcej
Podatek od aut spalinowych. Nie chcesz elektryka? To płać!

Podatek od aut spalinowych. Nie chcesz elektryka? To płać!

Wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych zdają się nie zadowalać europejskich włodarzy, dlatego na horyzoncie pojawia się kolejna „zachęta” dla kierowców posiadających samochód spalinowy. Mowa o nowym podatku, który pojawi się pod koniec 2024 roku i uderzy po kieszeniach… oczywiście najbiedniejszych. Przy czym każdy fan płynnego paliwa odczuje jego skutki w swoim portfelu. Zacznijmy od początku. Prawie …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl