Przejdź do treści
Polaku nie jedź na zderzaku

Polaku nie jedź na zderzaku

Już od jakiegoś czasu trwa kampania społeczna pod hasłem „Polaku nie jedź na zderzaku”. Co akcja ma na celu? Jak z samej nazwy można wywnioskować – ma zwrócić uwagę kierowców na utrzymanie bezpiecznej odległości między pojazdami na drodze. Tym samym ma zmniejszyć ilość wypadków i pomóc w znalezieniu rozwiązań problemu jazdy na tzw. „ogonie”.

Rzecz jasna, utrzymanie odpowiedniej odległości między pojazdami to nie jedyna i główna przyczyna kolizji i wypadków na drogach. Wpływ na nie ma masa innych czynników takich jak m.in. warunki pogodowe, drogowe, prędkość z jaką się poruszamy, stan opon itd. Niemniej, warto zwrócić uwagę, że jazda na tzw. „ogonie” jest jedną z pięciu głównych przyczyn wypadków na polskich drogach. W samym tylko 2016 r. niebezpieczna odległość między autami przyczyniła się do ponad 2500 wypadków. 51 osób zginęło, 3332 zostały ranne. Osoba jeżdżąca na zderzaku pozostaje bezkarna dopóki nie dojdzie do kolizji. Tak jest w Polsce. Inaczej jest np. w Niemczech, gdzie należy zachować odstęp wynoszący minimum połówę prędkości auta (50 km/h = 25 metrów). W przeciwnym razie kierowcy grozi mandat w wysokości kilkuset Euro. Może i u nas warto byłoby wprowadzić coś podobneo?

Wchodząc na stronę internetową www.nazderzaku.pl możemy zamówić bezpłatną wlepkę na zderzak i sprawdzić swój refleks. Istnieje możliwość, aby sprawdzić tam swój czas reakcji za kółkiem, jak również odległość jaką pokonamy od momentu zauważenia przeszkody do naciśnięcia pedału hamulca. Naprawdę polecamy każdemu, aby się sprawdzić. Choćby z ciekawości. Kampania trwa do końca lutego. A już w styczniu poznamy pomysły na rozwiązanie problemu jazdy w zbyt bliskiej odległości.

Zainteresować mogą Cię też

Jakie samochody kupują Polacy. Zaskakujące zmiany

Jakie samochody kupują Polacy. Zaskakujące zmiany

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o akcjach serwisowych przywołujących gigantyczne ilości samochodów do serwisów, w celu przeprowadzania akcji serwisowych. Dziś poniekąd przyjrzymy się tym, czy owe ilości mają związek z ilością samochodów, które Polacy kupują. Jak się okazuje, nie ma zbyt dużej korelacji między tymi dwoma sprawami. Tylko Toyota, która niepodzielnie panuje na Polskim rynku, może …

Czytaj więcej
Jaka marka najczęściej wzywa Klientów na akcje serwisowe?

Jaka marka najczęściej wzywa Klientów na akcje serwisowe?

Ciekawych informacji na temat motoryzacji, dostarcza nam Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czyli mówiąc prościej UOKiK’u. Wydawać by się mogło, że jest to jedna z ostatnich stron, która mogłaby podsunąć ciekawostki z branży, ale tym razem nic bardziej mylnego. Naszym oczom ukazało się zestawienie dotyczących akcji serwisowych w Polsce za ostatni kwartał. Na stronie Urzędu …

Czytaj więcej
Polska jako kraj ogromnej liczby samochodów

Polska jako kraj ogromnej liczby samochodów

Dziś ponownie wraca do nas temat lubianych przez nas statystyk. Nie raz okazywało się, że potrafimy znacząco się w nich wyróżniać. Nie inaczej zdaje się być w dzisiejszym wpisie. Gdy zastanowimy się szerzej, to okaże się, że owe statystyki mogą odzwierciedlać u nas tzw. Efekt domina. Spieszymy z wyjaśnieniem o co w tym wszystkim chodzi. …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.30
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 biuro@fred.com.pl