Przejdź do treści
Odpłatne udostępnianie samochodu przez zwykłego Nowaka? Już działa.

Odpłatne udostępnianie samochodu przez zwykłego Nowaka? Już działa.

Świat „staje na głowie”, żeby odwrócić skutki globalnego ocieplenia i tego co spowodowała rewolucja przemysłowa na Świecie. Podnoszą się komentarze, że robimy to zbyt późno i zbyt wolno. Nie możemy sobie jednak zarzucić, że nie robimy nic. Niektóre firmy w działaniach „pro-ekologicznych” upatrują szansy na własny sukces, podszywając go ideą walki o czystsze i bardziej zielone jutro.

Producenci samochodów wraz z inżynierami starają się wymyślać coraz to nowe „zielone” systemy rozwiązań, aby spełniać najbardziej wyśrubowane normy emisji spalin. Jednocześnie te same firmy pracują nad coraz to nowymi rozwiązaniami w ramach e-mobilności. Wszystko po to, aby utrzymać ciągłą sprzedaż samochodów i ich późniejszy serwis. Dla firm motoryzacyjnych zawsze najważniejszy będzie rynek zbytu i dopóki zwykły Nowak czy Kowalski będą chcieli kupować samochody, dopóty firma ta będzie mogła utrzymać się na rynku. Proste? Proste.

Po co ten przydługi wstęp? A no po to, że według raportu przygotowanego przez audytorską firmę PwC – „The five dimensions of automotive transformation”, w 2030 roku co trzeci kilometr pokonywany w Europie ma mieć formę współdzieloną. Co to oznacza w praktyce? Tyle, że z badania wynika, że ponad 43% ankietowanych kierowców po 2025 roku w ogólnie nie będzie zainteresowana posiadaniem własnego samochodu! Pomóc w tym ma współdzielenie aut, które przez kolejne lata ma znacząco zyskać na popularności.

Car Sharing w formule peer-to-peer (czyli jednostka dla jednostki) ma być formą, która pozwoli ograniczyć kupno nowych samochodów, na rzecz lepszego wykorzystania dostępnych zasobów. Już teraz wiemy doskonale o tym, że wiele osób posiada więcej niż 2 samochody w rodzinach gdzie tylko 2 osoby mają uprawnienia do kierowania pojazdami. Oznacza to tyle, że wiele aut po prostu stoi pod domem i są używane okazjonalnie. Stąd pojawiła się idea opracowania usługi Car-Sharingu dla osób indywidualnych, którzy chcą udostępniać swoje pojazdy innym kierowcom, jednocześnie przy tym zarabiając. Po drugiej stronie, znajdują się za to osoby, które w przystępnej cenie mogą te samochody wypożyczyć, bez zbędnych formalności i przy dużej konkurencji, która skutecznie ustalać ma wysokość cen za które ktoś zechce wynająć nasz samochód.

Rozwiązania w takiej formie, sprawnie funkcjonują już w niektórych krajach. My piszemy o tym na naszym blogu, niebezpodstawnie ponieważ do Polski wszedł właśnie operator o nazwie Hoppy Go, który od jakiegoś czasu sprawnie radzi w Czechach, gdzie posiada statut lidera rynku. HoppyGo.com to platforma dostępna na komputery osobiste oraz smartfony – dostępna na zasadzie dedykowanej aplikacji. Korzystać może z niej każdy zainteresowany – wystarczy się zarejestrować. Auta można wypożyczać w różnych konfiguracjach – w zależności od preferowanych warunków najmu – może być to jeden dzień, kilka dni lub dłużej – tyle, na ile zgadza się jego właściciel. W Czechach system zdołał już przekonać do siebie ponad 100.000 użytkowników i posiada bazę ponad 2300 pojazdów rozsianych po całym kraju! Wynik wydaje się całkiem niezły i stwarza konkurencję dla tradycyjnych wypożyczalni samochodów i innych form najmu pojazdu.

Jak to będzie w Polsce? Z pewnością minie trochę czasu, zanim przyzwyczaimy się do takich możliwości, ale wynajem auta może stanowić dla wielu osób całkiem realną formą zarobku, dla posiadanych ruchomości. Warto podkreślić, że HoppyGo.com współpracuje z AXA i wkrótce z ubezpieczalnią UNIQA, która ubezpiecza każdy potwierdzony najem pochodzący z platformy. To duży plus i świadomość bezpiecznej transakcji dla obu stron.

HoppyGo.com to na razie jedyna taka platforma, która oferuje w Polsce tego typu Car-Sharing – nie wprowadza do obiegu nowych pojazdów, tylko pozwala wykorzystać potencjał tego co jest w posiadaniu użytkowników platformy. Jeśli pomysł „odpali” to w ślad za tym, pojawi się z pewnością konkurencja, która może stać się globalnie sporym zagrożeniem dla producentów samochodów. Oczywiście ludzie dalej będą kupować nowe samochody i serwisować stare, ale może część z nich otworzy swoje umysły na fakt, że przyzwyczajenia do posiadania własnego samochodu, okazują się nie mieć większego sensu i tego typu platformy Car-Sharing’owe staną się wygodniejsze dla wielu osób.

Zainteresować mogą Cię też

Polska motoryzacja na początku wieku i dziś.

Polska motoryzacja na początku wieku i dziś.

Minęły 24 lata od nadejścia milenium. Komputery nie stanęły w miejscu, kosmici nie nadlecieli, a świat według różnych zapowiedzi, spokojnie transformował się na swój własny sposób. Z perspektywy czasu widać jak wiele się zmieniło wokół nas, ale to czego nie widać na pierwszy rzut oka też bywa fascynujące. Zwłaszcza jak dostajemy materiał przygotowany przez instytut …

Czytaj więcej
Polska ciągle w TOP 10.

Polska ciągle w TOP 10.

Nie trzeba być fanem motoryzacji by widzieć i poczuć jak zmieniają się drogi w naszym kraju. Sieć autostrad i dróg ekspresowych stale się rozszerza, a jakość ich wykonania stanowczo dorównuje tym z zachodu Europy. Jeszcze 10-15 lat temu taka sytuacja byłaby nie do pomyślenia, ale dziś nie mamy się czym wstydzić. Ogromny przełom na polu …

Czytaj więcej
Używane elektryki, czyli zgniłe jajo motoryzacji.

Używane elektryki, czyli zgniłe jajo motoryzacji.

Wszyscy czekamy na przełom w technologii, która siłą wypycha motoryzację spalinową. Liczymy na to, że zasięgi aut będą coraz dłuższe, akumulatory coraz żywotniejsze, a strach przed pożarem ograniczymy do minimum. Ci co mieli kupić elektryki, już je kupili, natomiast problem stanowią Ci, którzy mogliby się do nich przekonać, kupując na początek auto „z drugiej ręki”. …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 +48 573 664 156 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl