Przejdź do treści
Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów już niedługo

Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów już niedługo

Słyszeliście już o tym, że od połowy przyszłego roku w Stanach Zjednoczonych każdy samochód obowiązkowo będzie musiał być wyposażony w kamerę cofania? Z badań tam przeprowadzonych wynika, że wypadki mające miejsce podczas parkowania powodowały około 200 zgonów rocznie. Również w Polsce szykują się spore zmiany w związku z wyposażeniem obligatoryjnym dla nowych aut . Aktualnie najważniejszymi elementami obowiązkowego wyposażenia jest system ABS, kontrola trakcji i czujniki ciśnienia w ogumieniu. Lista ta najprawdopodobniej jeszcze z końcem pierwszego kwartału 2018 znacznie się poszerzy.

Warto wspomnieć tu o systemie eCall. Każdy nowy samochód, wyprodukowany po 31 marca 2018 będzie musiał go posiadać. Na czym on polega? W razie wypadku samodzielnie kontaktuje się on z numerem alarmowym 112 i przekazuje informację o zdarzeniu w formie komunikatu MSD. Podaje służbom ratowniczym szczegółowe informacje w związku z ilością osób uczestniczących w wypadku, dane auta, dokładne położenie pojazdu.

W kabinie każdego pojazdu będzie znajdował się przycisk, dzięki któremu osoba podróżująca samochodem będzie mogła bezpłatnie połączyć się z alarmowym numerem 112. Przycisk ten ma być pomocny w sytuacjach, kiedy osoba jadąca autem zauważy niebezpieczną sytuację na drodze.

Organy Unii Europejskiej zastanawiają się też, czy obowiązkowy nie powinien być system ISA (Inteligent Speed Assistance), który po włączeniu rozpoznaje znaki drogowe związane z ograniczeniami prędkości i nie pozwala na jazdę szybszą niż znaki nakazują. Trwają też prace nad wprowadzeniem asystenta pasu ruchu. Na czym skończy się ostatecznie – tego póki co nie wiemy. Wiemy natomiast jedno – auta w roku 2018 będą droższe z uwagi na konieczność rozszerzenie standardowego wyposażenia. O ile? Czas pokaże.

Zainteresować mogą Cię też

Jakie samochody kupują Polacy. Zaskakujące zmiany

Jakie samochody kupują Polacy. Zaskakujące zmiany

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o akcjach serwisowych przywołujących gigantyczne ilości samochodów do serwisów, w celu przeprowadzania akcji serwisowych. Dziś poniekąd przyjrzymy się tym, czy owe ilości mają związek z ilością samochodów, które Polacy kupują. Jak się okazuje, nie ma zbyt dużej korelacji między tymi dwoma sprawami. Tylko Toyota, która niepodzielnie panuje na Polskim rynku, może …

Czytaj więcej
Jaka marka najczęściej wzywa Klientów na akcje serwisowe?

Jaka marka najczęściej wzywa Klientów na akcje serwisowe?

Ciekawych informacji na temat motoryzacji, dostarcza nam Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czyli mówiąc prościej UOKiK’u. Wydawać by się mogło, że jest to jedna z ostatnich stron, która mogłaby podsunąć ciekawostki z branży, ale tym razem nic bardziej mylnego. Naszym oczom ukazało się zestawienie dotyczących akcji serwisowych w Polsce za ostatni kwartał. Na stronie Urzędu …

Czytaj więcej
Polska jako kraj ogromnej liczby samochodów

Polska jako kraj ogromnej liczby samochodów

Dziś ponownie wraca do nas temat lubianych przez nas statystyk. Nie raz okazywało się, że potrafimy znacząco się w nich wyróżniać. Nie inaczej zdaje się być w dzisiejszym wpisie. Gdy zastanowimy się szerzej, to okaże się, że owe statystyki mogą odzwierciedlać u nas tzw. Efekt domina. Spieszymy z wyjaśnieniem o co w tym wszystkim chodzi. …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.30
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 biuro@fred.com.pl