Przejdź do treści
Nowe auta to źródło irytacji wśród kierowców.

Nowe auta to źródło irytacji wśród kierowców.

Cel był prosty dla każdego producenta. Samochody miały być wygodniejsze, bezpieczniejsze i bardziej zaawansowane technologicznie. Tymczasem codzienność za kierownicą staje się coraz bardziej frustrująca. Najnowszy raport renomowanego instytutu J.D. Power pokazuje jasno: jakość nowych aut systematycznie spada, a kierowcy coraz częściej skarżą się na problemy, których wcześniej nie doświadczali.

Na podstawie analizy ponad 92 tysięcy pojazdów z rocznika modelowego 2025 badacze odnotowali średnio aż 192 usterki na każde 100 samochodów. To drugi najgorszy wynik w ostatniej dekadzie. Najsłabiej wypadły zupełnie nowe modele, z wynikiem aż 203 problemów na 100 pojazdów – to najgorszy rezultat w historii tego badania.Co jest głównym źródłem frustracji? Elektronika.

Najczęstsze skargi dotyczą zbyt skomplikowanej obsługi ekranów dotykowych, braku fizycznych przycisków oraz natrętnych i często niezrozumiałych komunikatów systemów pokładowych. W niektórych modelach zabrakło nawet tak podstawowych rozwiązań, jak manualna regulacja lusterek czy przycisk do otwierania schowka. W efekcie wielu kierowców czuje się zagubionych – i to za kierownicą własnego auta.

Eksperci ostrzegają: przesadna cyfryzacja może obniżać poziom bezpieczeństwa. Obsługa funkcji pojazdu przez ekran wymaga odrywania wzroku od drogi i wydłuża czas reakcji. Europejski instytut Euro NCAP już zapowiada, że będzie obniżać oceny bezpieczeństwa samochodom, które nie mają fizycznych przycisków do obsługi kluczowych funkcji, takich jak np. klimatyzacja, światła czy lusterka.

Kto radzi sobie najlepiej, a kto najgorzej z jakością produkcji? Choć ogólny trend jest niepokojący, są wyjątki. Tesla, która jeszcze rok temu notowała 266 usterek na 100 aut, poprawiła wynik do 212. Najlepszy rezultat osiągnął Lexus (166), a tuż za nim uplasowały się Jaguar i Hyundai.

Co ciekawe, najgorzej wypadają takie marki jak Mini, Mazda i Volkswagen – wszystkie przekraczając poziom 220 usterek. Rekordowo źle wypada Volvo (258) i Audi (269) – to obecnie najniżej oceniane marki w całym zestawieniu.

Raport J.D. Power ujawnia, że nowoczesne systemy wspomagające kierowcę nie zawsze spełniają swoją funkcję. Zamiast pomagać – irytują. Błędne odczyty sytuacji drogowych, chaotyczne interfejsy i nadmiar ostrzeżeń to tylko niektóre z zarzutów użytkowników. Coraz częściej pojawiają się głosy, że pora wrócić do prostych, logicznych i bezpiecznych fizycznych przycisków. Wnioski? Nowoczesność nie zawsze oznacza postęp.

Raport J.D. Power to wyraźny sygnał dla producentów: klienci nie chcą futurystycznych gadżetów kosztem komfortu i bezpieczeństwa. W czasach cyfrowych ekranów i elektronicznych wodotrysków coraz bardziej liczą się niezawodność, ergonomia i intuicyjna obsługa. Rynek zaczyna to dostrzegać – pytanie tylko, czy branża motoryzacyjna wyciągnie z tego odpowiednie wnioski.

Zainteresować mogą Cię też

Cennik

Cennik

Nazwa towaru / usługi Cena brutto OBT – motocykl, ciągnik rolniczy 94,00 zł OBT – samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą, samochód ciężarowy i specjalny do 3,5 t d.m.c., pojazd trójkołowy powyżej 0,4 t m.w. 149,00 zł OBT – samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej …

Czytaj więcej
Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Unia Europejska przygotowuje regulacje, które mogą mocno namieszać na rynku motoryzacyjnym – i w portfelach kierowców. Komisja Europejska chce, by większa część podzespołów montowanych w samochodach sprzedawanych w UE powstawała w krajach Wspólnoty. Cel? Wzmocnienie europejskiego przemysłu i utrzymanie konkurencyjności wobec Azji oraz Stanów Zjednoczonych. Pierwsze szczegóły planu pojawiły się już w marcu 2025 r. …

Czytaj więcej
Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie samochody coraz częściej pojawiają się na europejskich drogach, ale równocześnie szybko tracą na wartości. Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie platformy AutoScout24. Warto przyjrzeć się trendom u naszych zachodnich sąsiadów, bo od lat niemiecki rynek często wyznacza kierunki, które powielają konsumenci w Polsce. Ogólny wniosek jest jasny – rynek wtórny coraz mocniej zalewany …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48,
84-207 Bojano

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 20.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 +48 573 664 156 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175,
81-521 Gdynia Orłowo

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl