Nowa generacja VW Polo niedługo w sprzedaży
foto: Volkswagen/materiały prasowe
Szósta generacja Volkswagena Polo wejdzie do sprzedaży w Polsce na przełomie 2017 i 2018 roku. Auto będzie zdecydowanie nowocześniejsze i większe od swojego poprzednika. Czy faktycznie, jak zapewnia niemiecki producent będzie to nowy lider w segmencie B?
Zaczynamy od wymiarów. Długość 4053 mm (dłuższy od poprzednika o 81 mm), 1751 mm szerokości, 1446 wysokości, a rozstaw osi aż o 94 mm większy od poprzedniej wersji. Bagażnik z kolei zamiast 280 l pojemny na 351 l.
Wnętrze zaoferuje klientom kilka opcji kolorystycznych. Auto nie będzie się dużo różnić od wcześniejszej wersji, aczkolwiek usunięto w nim zbędne przyciski a nadwozie wygląda na bardziej nowoczesne. Co na wyposażeniu? 8-calowy ekran dotykowy i cyfrowe zegary, bezkluczykowy dostęp do pojazdu. Adaptacyjny tempomat działający do prędkości do 210 km/h działający również po zatrzymaniu auta. Pozatym auto dostępne z przekładnią DSG. Polo VI ma też posiadać częściowo automatyczny system parkowania z funkcją awaryjnego hamowania, zawieszenie Sport Select z regulacją sztywności amortyzatorów, automatyczną klimatyzację Air Care Climatronic z czujnikami wilgoci i słońca. I na co napewno warto zwrócić uwagę – zdaniem producenta auta – największy w tej klasie samochodów dach panoramiczny. Z zewnątrz w pełni diodowe reflektory i lampy z tyłu. Linia nadwozia bardziej zaznaczona, zderzaki lekko zmodyfikowane. Do wyboru nowe odcienie lakierów i wzory felg.
Jak zawsze zaglądamy też od maskę. Zaczynamy od wersji trzycylindrowej 1.0 TSI o mocy 65 KM, dalej nowość 1.5 TSI z systemem dezaktywacji cylindrów z mocą 150 KM. Z diesli do wyboru 1.6 TDI 80- lub 95- konny. Poza tym dwusprzęgłowa wersja automatyczna DSG, a topową jednostką ma być Polo GTI 2.0 TSI o mocy 200 KM.
Ceny niemieckiego cuda jeszcze nie ujawniono. Volkswagen zdradził jedynie, że na rynku niemieckim cena wyjściowa to 12 975 euro. Czekamy zatem na pierwsze jazdy, opinie i wrażenia nowych nabywców VW Polo VI.