Przejdź do treści
Kiedy będzie Cię stać na elektryka?

Kiedy będzie Cię stać na elektryka?

Pozostajemy w temacie elektryfikacji i przyszłości motoryzacji bo ten temat niesie za sobą największe zainteresowanie wśród całego sektora. Producenci wdrażają plany budowy nowej infrastruktury, pracują nad technologiami, które dadzą im przewagę nad konkurencją, a Unia Europejska coraz mocniej zaciska pasa w związku z pytaniem…jak najlepiej, pozbyć się z rynku aut z konwencjonalnym napędem.

Temu wszystkiemu przygląda się zwykły Nowak czy Kowalski i zastanawia się, czy to w ogóle może go dotyczyć. Nie jeden z nas zastanawiając się czy elektryk nie powinien być jego następnym samochodem, szybko zweryfikował swoje zamiary patrząc na dzisiejsze ceny wtyczko-wozów. Ciekawą analizę przygotował jednak dla nas Bloomberg New Energy Finance. Okazuje się, że już w 2026 będzie istniało wielkie prawdopodobieństwo tego, że sedany segmentu C i D oraz SUV’y zrównają się kosztami produkcji ze swoimi elektrycznymi odpowiednikami. Co ciekawe w rok później, ta sama sytuacja ma dotyczyć aut miejskich z segmentu B. Skąd te przypuszczenia i wnioski?

Mocna zmiana kursu producentów i potężny wkład finansowy w technologie mocno popularyzuje ten rodzaj napędu, co przekłada się nieustannie na niższe koszty produkcji. Do 2030 roku ceny nowych baterii bają być niższe o ponad 58% w stosunku do dzisiejszych kosztów. Jeśli Unijni legislatorzy będą stopniowo podwyższać progi dotyczące emisji CO2, rynek aut spalinowych w pewnym momencie nie wytrzyma presji. Potrzebne jest przy tym to, żeby poszczególne Państwa wspierały elektromobilność poprzez różnego rodzaju dofinansowania i budowanie infrastruktury. Wszystko aby napędzić koniunkturę. Analitycy BNEF twierdzą jednak, że już w latach 2026/27 zakup elektryka ma się zacząć opłacać nawet bez dodatkowych dopłat ze strony rządów poszczególnych krajów.

Szacuje się, że udział elektryków w rynku, powinien w 2035 roku wynieść około 85% dla aut osobowych i około 83% dla rynku aut dostawczych. Wyniki zdają się być bardzo optymistyczne, ale w tym miejscu nie mamy dobrych wieści. Według analizy wyniki te zdają się potwierdzać fakt, że Europie nie uda się osiągnąć założonego przez siebie celu – dekarbonizacji kontynentu do 2050 roku.

Wnioski z raportu są takie, że Europa musi w końcu jasno określić termin końca sprzedaży samochodów z konwencjonalnym napędem. Co ciekawe, z przeprowadzonego niedawno sondażu wynika, że 63% mieszkańców europejskich miast popiera zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2030 roku. W samej Unii 10 krajów, stanowczo naciska na jasną deklarację decydentów w sprawie daty wycofania z rynku nowych aut spalinowych. Wśród samych zainteresowanych – czyli producentów, co najmniej 7-miu jest gotowych do pełnej transformacji w kierunku czystej energii. Ile w tym marketingu a ile realnych zapowiedzi… zobaczymy. Faktem jest, że bez konkretnych deklaracji, ze strony Unii, terminy te pozostaną bardzo elastyczne dla całej branży, a wszelkie zapewnienia to tylko puste słowa.

Zainteresować mogą Cię też

Wakacje na polskich drogach. Widać zmiany.

Wakacje na polskich drogach. Widać zmiany.

Zaraz zaczyna się jesień, więc czas podsumować okres letni, który dla naszych dróg oznacza wzmożony ruch i co za tym idzie większe niebezpieczeństwo na drogach. Okazuje się, że w zestawieniu statystycznym do poprzednich lat, w końcu możemy zauważyć optymistyczne prognozy. Mogą one zwiastować nadchodzącą poprawę świadomości kierowców na drogach. Tego lata w miesiącach lipiec-sierpień policja …

Czytaj więcej
Nie ma nowych samochodów, czyli pokłosie Covid 19

Nie ma nowych samochodów, czyli pokłosie Covid 19

Raport przygotowany przez IHS Markit oznajmia, że kryzys motoryzacyjny, jako skutek pandemii koronawirusa właśnie odbija się czkawką prawie wszystkim producentom samochodów na świecie. Co ciekawe, wszelkie prognozy przewidują, że problem ma się zakończyć w połowie… 2022 roku. Ogólnie zacząć można by od tego, że problem dotyczy prawie wszystkich producentów, produkujących mikroczipy czyli producentów samochodów, komputerów, …

Czytaj więcej
Czy manuale staną się rzadkością?

Czy manuale staną się rzadkością?

Od dłuższego czasu jesteśmy bombardowani kolejnymi nowinkami ze świata elektro-mobilności. Producenci chwalą się coraz to nowymi rozwiązaniami, mającymi przyspieszyć rozwój segmentu oraz przekonać do siebie kolejnych niezdecydowanych. Tymczasem, każdy z nas doskonale wie, że istnieje jeszcze „życie” po drugiej stronie bieguna. Mowa tu oczywiście o motoryzacji tradycyjnej lub klasycznej, jak kto woli. Choć wydaje się, …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.30
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 biuro@fred.com.pl