Przejdź do treści
Kiedy będzie Cię stać na elektryka?

Kiedy będzie Cię stać na elektryka?

Pozostajemy w temacie elektryfikacji i przyszłości motoryzacji bo ten temat niesie za sobą największe zainteresowanie wśród całego sektora. Producenci wdrażają plany budowy nowej infrastruktury, pracują nad technologiami, które dadzą im przewagę nad konkurencją, a Unia Europejska coraz mocniej zaciska pasa w związku z pytaniem…jak najlepiej, pozbyć się z rynku aut z konwencjonalnym napędem.

Temu wszystkiemu przygląda się zwykły Nowak czy Kowalski i zastanawia się, czy to w ogóle może go dotyczyć. Nie jeden z nas zastanawiając się czy elektryk nie powinien być jego następnym samochodem, szybko zweryfikował swoje zamiary patrząc na dzisiejsze ceny wtyczko-wozów. Ciekawą analizę przygotował jednak dla nas Bloomberg New Energy Finance. Okazuje się, że już w 2026 będzie istniało wielkie prawdopodobieństwo tego, że sedany segmentu C i D oraz SUV’y zrównają się kosztami produkcji ze swoimi elektrycznymi odpowiednikami. Co ciekawe w rok później, ta sama sytuacja ma dotyczyć aut miejskich z segmentu B. Skąd te przypuszczenia i wnioski?

Mocna zmiana kursu producentów i potężny wkład finansowy w technologie mocno popularyzuje ten rodzaj napędu, co przekłada się nieustannie na niższe koszty produkcji. Do 2030 roku ceny nowych baterii bają być niższe o ponad 58% w stosunku do dzisiejszych kosztów. Jeśli Unijni legislatorzy będą stopniowo podwyższać progi dotyczące emisji CO2, rynek aut spalinowych w pewnym momencie nie wytrzyma presji. Potrzebne jest przy tym to, żeby poszczególne Państwa wspierały elektromobilność poprzez różnego rodzaju dofinansowania i budowanie infrastruktury. Wszystko aby napędzić koniunkturę. Analitycy BNEF twierdzą jednak, że już w latach 2026/27 zakup elektryka ma się zacząć opłacać nawet bez dodatkowych dopłat ze strony rządów poszczególnych krajów.

Szacuje się, że udział elektryków w rynku, powinien w 2035 roku wynieść około 85% dla aut osobowych i około 83% dla rynku aut dostawczych. Wyniki zdają się być bardzo optymistyczne, ale w tym miejscu nie mamy dobrych wieści. Według analizy wyniki te zdają się potwierdzać fakt, że Europie nie uda się osiągnąć założonego przez siebie celu – dekarbonizacji kontynentu do 2050 roku.

Wnioski z raportu są takie, że Europa musi w końcu jasno określić termin końca sprzedaży samochodów z konwencjonalnym napędem. Co ciekawe, z przeprowadzonego niedawno sondażu wynika, że 63% mieszkańców europejskich miast popiera zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2030 roku. W samej Unii 10 krajów, stanowczo naciska na jasną deklarację decydentów w sprawie daty wycofania z rynku nowych aut spalinowych. Wśród samych zainteresowanych – czyli producentów, co najmniej 7-miu jest gotowych do pełnej transformacji w kierunku czystej energii. Ile w tym marketingu a ile realnych zapowiedzi… zobaczymy. Faktem jest, że bez konkretnych deklaracji, ze strony Unii, terminy te pozostaną bardzo elastyczne dla całej branży, a wszelkie zapewnienia to tylko puste słowa.

Zainteresować mogą Cię też

Kierowcy ich samochody i … stereotypy

Kierowcy ich samochody i … stereotypy

Na początek miesiąca mamy dla was ciekawy artykuł z dalekiej Europy. Zdecydowaliśmy się na jego publikację tutaj, ponieważ pokazuje on ciekawą zależność, którą być może niektórzy z was potwierdzą swoimi obserwacjami. Mamy na myśli to co kierowcy lubią najbardziej, czyli stereotypowe myślenie na temat właścicieli samochodów różnych marek … oraz ich znajomość przepisów drogowych. Niestety …

Czytaj więcej
Stawki za mandaty w górę od stycznia

Stawki za mandaty w górę od stycznia

Wiemy już wszystko. Od Nowego Roku obudzimy się w nowym motoryzacyjnym świecie. Świecie, który zmieni się dla każdego kierowcy. Przede wszystkim jednak zmieni się sama świadomość jazdy i odpowiedzialności za własne błędy. Ta już nie będzie tak błoga w swoje konsekwencje, jak jeszcze w nadchodzącym miesiącu tego roku. Senat wprowadził zaledwie kilka poprawek do ustawy, …

Czytaj więcej
Fortune Global 500, czyli jaka firma motoryzacyjna jest najlepiej sobie radzi

Fortune Global 500, czyli jaka firma motoryzacyjna jest najlepiej sobie radzi

foto: pixabay.com Dziś nasz wpis poświęcimy ciekawemu zestawieniu, które corocznie publikuje magazyn Fortune. Chodzi o globalny ranking 500 największych firm na świecie, które osiągają najlepsze wyniki sprzedaży. Ranking jest o tyle interesujący, bo dotyczy bardzo trudnego okresu dla sektora motoryzacyjnego. Oczywiście za wszelkimi trudnościami w tej mierze, kryje się okres pandemii, który wywrócił świat biznesu …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.30
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 biuro@fred.com.pl