Przejdź do treści
Kiedy będzie Cię stać na elektryka?

Kiedy będzie Cię stać na elektryka?

Pozostajemy w temacie elektryfikacji i przyszłości motoryzacji bo ten temat niesie za sobą największe zainteresowanie wśród całego sektora. Producenci wdrażają plany budowy nowej infrastruktury, pracują nad technologiami, które dadzą im przewagę nad konkurencją, a Unia Europejska coraz mocniej zaciska pasa w związku z pytaniem…jak najlepiej, pozbyć się z rynku aut z konwencjonalnym napędem.

Temu wszystkiemu przygląda się zwykły Nowak czy Kowalski i zastanawia się, czy to w ogóle może go dotyczyć. Nie jeden z nas zastanawiając się czy elektryk nie powinien być jego następnym samochodem, szybko zweryfikował swoje zamiary patrząc na dzisiejsze ceny wtyczko-wozów. Ciekawą analizę przygotował jednak dla nas Bloomberg New Energy Finance. Okazuje się, że już w 2026 będzie istniało wielkie prawdopodobieństwo tego, że sedany segmentu C i D oraz SUV’y zrównają się kosztami produkcji ze swoimi elektrycznymi odpowiednikami. Co ciekawe w rok później, ta sama sytuacja ma dotyczyć aut miejskich z segmentu B. Skąd te przypuszczenia i wnioski?

Mocna zmiana kursu producentów i potężny wkład finansowy w technologie mocno popularyzuje ten rodzaj napędu, co przekłada się nieustannie na niższe koszty produkcji. Do 2030 roku ceny nowych baterii bają być niższe o ponad 58% w stosunku do dzisiejszych kosztów. Jeśli Unijni legislatorzy będą stopniowo podwyższać progi dotyczące emisji CO2, rynek aut spalinowych w pewnym momencie nie wytrzyma presji. Potrzebne jest przy tym to, żeby poszczególne Państwa wspierały elektromobilność poprzez różnego rodzaju dofinansowania i budowanie infrastruktury. Wszystko aby napędzić koniunkturę. Analitycy BNEF twierdzą jednak, że już w latach 2026/27 zakup elektryka ma się zacząć opłacać nawet bez dodatkowych dopłat ze strony rządów poszczególnych krajów.

Szacuje się, że udział elektryków w rynku, powinien w 2035 roku wynieść około 85% dla aut osobowych i około 83% dla rynku aut dostawczych. Wyniki zdają się być bardzo optymistyczne, ale w tym miejscu nie mamy dobrych wieści. Według analizy wyniki te zdają się potwierdzać fakt, że Europie nie uda się osiągnąć założonego przez siebie celu – dekarbonizacji kontynentu do 2050 roku.

Wnioski z raportu są takie, że Europa musi w końcu jasno określić termin końca sprzedaży samochodów z konwencjonalnym napędem. Co ciekawe, z przeprowadzonego niedawno sondażu wynika, że 63% mieszkańców europejskich miast popiera zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2030 roku. W samej Unii 10 krajów, stanowczo naciska na jasną deklarację decydentów w sprawie daty wycofania z rynku nowych aut spalinowych. Wśród samych zainteresowanych – czyli producentów, co najmniej 7-miu jest gotowych do pełnej transformacji w kierunku czystej energii. Ile w tym marketingu a ile realnych zapowiedzi… zobaczymy. Faktem jest, że bez konkretnych deklaracji, ze strony Unii, terminy te pozostaną bardzo elastyczne dla całej branży, a wszelkie zapewnienia to tylko puste słowa.

Zainteresować mogą Cię też

Miało być tanio… wyszło jak zawsze.

Miało być tanio… wyszło jak zawsze.

Były nagłówki artykułów, zapowiedzi, że elektryki będą tanieć a kolejne dofinansowania ruszają niebawem. W efekcie końcowym otrzymujemy komunikat, że od 4 lipca rosną cła na samochody elektryczne z Chin. Miało być nowe lepiej, a wyszło jak zawsze. Czy Unii Europejskiej naprawdę chodzi o zieloną rewolucję? Nie bądźmy naiwni, gdy w grę wchodzi wielka polityka.Komisja Europejska …

Czytaj więcej
Fotoradary w Polsce ciągle rosną w siłę!

Fotoradary w Polsce ciągle rosną w siłę!

Zostajemy jeszcze w temacie fotoradarów bo Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) ogłosił chęć rozbudowy całej sieci urządzeń kontrolujących prędkość na polskich drogach. Zapowiedź jest znacząca bo oscylować ma w granicach 120-160 nowych urządzeń. Według zastępcy GITD – Tomasza Połecia, Polska dąży do tego by posiadać około 11 tysięcy fotoradarów i dorównać systemowi włoskiemu. Tomasz 1Połeć …

Czytaj więcej
Fotoradary tracą cierpliwość!

Fotoradary tracą cierpliwość!

Jakiś czas temu pisaliśmy na naszym Blogu, że CANARD mocno wziął się za oprogramowanie swoich radarów. Wszystko to z uwagi na fakt, że polscy kierowcy mocno zwolnili po wejściu w życie nowych przepisów dotyczących karania kierowców za wykroczenia drogowe. Fotoradary są przede wszystkim po to, żeby na nich zarabiać, a nie ostrzegać kierowców przed niebezpieczeństwem, …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl