Przejdź do treści
Jaka marka najczęściej wzywa Klientów na akcje serwisowe?

Jaka marka najczęściej wzywa Klientów na akcje serwisowe?

Ciekawych informacji na temat motoryzacji, dostarcza nam Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czyli mówiąc prościej UOKiK’u. Wydawać by się mogło, że jest to jedna z ostatnich stron, która mogłaby podsunąć ciekawostki z branży, ale tym razem nic bardziej mylnego. Naszym oczom ukazało się zestawienie dotyczących akcji serwisowych w Polsce za ostatni kwartał.

Na stronie Urzędu dowiadujemy się, że w sumie w ostatnim kwartale producenci samochodów ogłosili 39 akcji serwisowych. Rzecz jasna, żaden producent nie lubi tego robić. Wydźwięk akcji serwisowych bywa bardzo różny. Niekiedy w oczach konsumentów odbierany jest pozytywnie, bo oznacza dbałość o Klienta. Innym razem, akcje serwisowe zmieniają postrzeganie marki, ponieważ zdradzają wady fabryczne, których producent mógł uniknąć na etapie produkcji – gdyby bardziej dopracował swoje pomysły. Faktem jednak jest to, że są one powszechne. Nie ma marki, która by takich akcji nie organizowała. Problemem może być co najwyżej ich ilość, lub co gorsza … ilość przywoływanych aut. Tutaj zaczyna się decydująca część naszego dzisiejszego wpisu.

Na wstępie musimy zaznaczyć, że III kwartał 2021 roku obfitował w dużą ilość akcji serwisowych. 39 zgłoszeń to bardzo dużo, porównując dane do poprzednich kwartałów. W lipcu UOKiK zanotował 16 ogłoszeń, w sierpniu było ich 15, a we wrześniu tylko 8. W zestawieniu znalazły się takie marki jak Land Rover/Range Rover, Jaguar czy Porsche, jednak były to w sumie niewielkie akcje. Porsche okazało się najmniej problemowe, bo akcja serwisowa dotyczyła jedynie 24 pojazdów. Jaguar objął serwisem 56 samochodów, zaś akcje serwisowe marki Land Rover/Range Rover dotyczyły w sumie 149 pojazdów. Należy jednak pamiętać o tym, że na naszym rynku wszystkie trzy marki stanowią swojego rodzaju egzotykę i nie są tak popularne, by znacząco podbijać statystyki. Z drugiej strony, należy wziąć pod uwagę fakt, że samochody najbardziej popularne w naszym kraju, czyli m.in. Niemiecki Volkswagen i Czeska Skoda w ogóle nie widnieją w pierwszej 10-tce zestawienia. Zestawienie zamyka Renault z wynikiem 340 wezwanych sztuk. Oczko wyżej jest Opel, który wezwał w sumie 148 pojazdów więcej (488). 8 miejsce w rankingu zajmuje Suzuki z wynikiem 831 pojazdów. Miejsce szóste i siódme to w zasadzie bardzo podobny wynik. To kolejno marka Peugeot (1378 pojazdów) oraz Citroen (1223 samochody). 5 miejsce zajmuje Ford z wynikiem 1950 samochodów wezwanych do serwisu. Miejsce 4 należy to Mitsubishi z wynikiem 3371 samochodów a podium zamyka Volvo z wynikiem gorszym od Mitsubishi tylko o 49 pojazdów. Pierwsze dwa miejsca, to już wynik, który godny jest nowego akapitu w tym wpisie.

Toyota, to marka która wielu osobą kojarzy się z niezawodnością, bezpieczeństwem i świetnym komfortem prowadzenia. Niestety wrześniowa akcja serwisowa Toyoty pozamiatała prawie wszystkich rywali z całego zestawienia. W prawdzie akcja serwisowa dotyczyła problemu niezagrażającego życiu, ale może wystąpić aż w 20 054 egzemplarzach Toyoty i Lexusa sprzedanych w Polsce. Wykryty problem to wadliwa aktualizacja oprogramowania systemu powiadamiania służb ratunkowych eCall. W sytuacji krytycznej funkcja automatycznego nawiązywania połączenia może być nieaktywna. Toyota swoją akcją serwisową nieco zatuszowała niechlubne zwycięstwo w rankingu innego giganta motoryzacyjnego. Mowa tu o Mercedesie, który w sumie w III kwartale 2021 roku, musiał przywołać do serwisu w sumie 38.383 samochody z gwiazdą na masce. Najpierw w lipcu ogłoszono akcję dla 25.877 samochodów, by miesiąc później przywołać kolejne 11.604 pojazdy.

Powyższe zestawienie jasno pokazuje, że wypadki na etapie produkcyjnym w branży zdarzają się nawet najlepszym. Jesteśmy bardzo ciekawi jak po IV kwartale będzie wyglądało zestawienie za cały rok. Życzymy wam, abyście nie musieli być wzywani swoimi samochodami na takie akcje, jednak jeśli producent taką możliwość wam zaoferuje, zawsze warto z niej skorzystać.

Zainteresować mogą Cię też

Polska motoryzacja na początku wieku i dziś.

Polska motoryzacja na początku wieku i dziś.

Minęły 24 lata od nadejścia milenium. Komputery nie stanęły w miejscu, kosmici nie nadlecieli, a świat według różnych zapowiedzi, spokojnie transformował się na swój własny sposób. Z perspektywy czasu widać jak wiele się zmieniło wokół nas, ale to czego nie widać na pierwszy rzut oka też bywa fascynujące. Zwłaszcza jak dostajemy materiał przygotowany przez instytut …

Czytaj więcej
Polska ciągle w TOP 10.

Polska ciągle w TOP 10.

Nie trzeba być fanem motoryzacji by widzieć i poczuć jak zmieniają się drogi w naszym kraju. Sieć autostrad i dróg ekspresowych stale się rozszerza, a jakość ich wykonania stanowczo dorównuje tym z zachodu Europy. Jeszcze 10-15 lat temu taka sytuacja byłaby nie do pomyślenia, ale dziś nie mamy się czym wstydzić. Ogromny przełom na polu …

Czytaj więcej
Używane elektryki, czyli zgniłe jajo motoryzacji.

Używane elektryki, czyli zgniłe jajo motoryzacji.

Wszyscy czekamy na przełom w technologii, która siłą wypycha motoryzację spalinową. Liczymy na to, że zasięgi aut będą coraz dłuższe, akumulatory coraz żywotniejsze, a strach przed pożarem ograniczymy do minimum. Ci co mieli kupić elektryki, już je kupili, natomiast problem stanowią Ci, którzy mogliby się do nich przekonać, kupując na początek auto „z drugiej ręki”. …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 +48 573 664 156 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl