Przejdź do treści
Hyundai Motor Company inwestuje w elektromobilność

Hyundai Motor Company inwestuje w elektromobilność

Samochody elektryczne to nieunikniony temat rozwoju motoryzacji. Nie wiadomo ile czasu zajmie absolutne wyparcie z rynku samochodów napędzanych paliwami tradycyjnymi, ale wiadomo już, że coraz więcej producentów inwestuje spore kwoty w rozwój „elektryków”.

Trend tych inwestycji postanowił podtrzymać koreański gigant – Hyundai Motor Company, który produkuje samochody marki Hyundai oraz KIA. Właśnie dowiedzieliśmy się, że nową inwestycją grupy jest kupno udziałów w tzw. IONITY – czyli spółce joint venture utworzoną w 2017 r. Pod tajemniczą nazwą kryje się wspólny projekt Daimlera, BMW, Grupy Volkswagen razem z Audi i Porsche AG oraz Forda. To zacne grono producentów postawiło sobie za zadanie uruchomienie do końca 2020 roku 400 stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Europie, wspierających uniwersalne złącza ładowania CCS (Combined Charging System) i zakładające możliwość ładowania samochodów prądem o mocy do 350 KW. Istotne jest to, że średnia odległość między ładowarkami ma wynosić nie więcej niż 120 km. Póki co od początku działalności spółki udało się postawić 140 takich stacji, ale pozyskanie nowego akcjonariusza niewątpliwie ułatwi dalszy proces powstawania nowych. Hyundai Motor Group uzyska takie same udziały w IONITY jak wszyscy jej założyciele.

Wielkim profitem dla Koreańskiego koncernu będzie możliwość poznania Know-How IONITY, oraz możliwość wyposażenia swoich aut w 800-woltowe systemy do ładowania. To pozwoli na korzystanie z maksymalnych mocy ładowarek i znacznie skróci czas ładowania samochodów firmy. Otworem staje też HPC IONITY, czyli urządzenia do płatności online za usługi IONITY.

Inwestycja w IONITY jest oczywiście podyktowana ciągłym dążeniem Hyundai Motor Group do obniżania emisji dwutlenku węgla w swoich samochodach. Do 2025 roku Grupa planuje wypuścić na rynek aż 44 niskoemisyjne samochody marki Kia oraz Hyundai. Inwestycja w IONITY z pewnością będzie pomocna dla firmy przy zapewnieniu klientom łatwiejszego dostępu do nowych rozwiązań elektromobilności i szybkiego ładowania.

Zainteresować mogą Cię też

Jakie samochody kupują Polacy. Zaskakujące zmiany

Jakie samochody kupują Polacy. Zaskakujące zmiany

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o akcjach serwisowych przywołujących gigantyczne ilości samochodów do serwisów, w celu przeprowadzania akcji serwisowych. Dziś poniekąd przyjrzymy się tym, czy owe ilości mają związek z ilością samochodów, które Polacy kupują. Jak się okazuje, nie ma zbyt dużej korelacji między tymi dwoma sprawami. Tylko Toyota, która niepodzielnie panuje na Polskim rynku, może …

Czytaj więcej
Jaka marka najczęściej wzywa Klientów na akcje serwisowe?

Jaka marka najczęściej wzywa Klientów na akcje serwisowe?

Ciekawych informacji na temat motoryzacji, dostarcza nam Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czyli mówiąc prościej UOKiK’u. Wydawać by się mogło, że jest to jedna z ostatnich stron, która mogłaby podsunąć ciekawostki z branży, ale tym razem nic bardziej mylnego. Naszym oczom ukazało się zestawienie dotyczących akcji serwisowych w Polsce za ostatni kwartał. Na stronie Urzędu …

Czytaj więcej
Polska jako kraj ogromnej liczby samochodów

Polska jako kraj ogromnej liczby samochodów

Dziś ponownie wraca do nas temat lubianych przez nas statystyk. Nie raz okazywało się, że potrafimy znacząco się w nich wyróżniać. Nie inaczej zdaje się być w dzisiejszym wpisie. Gdy zastanowimy się szerzej, to okaże się, że owe statystyki mogą odzwierciedlać u nas tzw. Efekt domina. Spieszymy z wyjaśnieniem o co w tym wszystkim chodzi. …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.30
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 biuro@fred.com.pl