Przejdź do treści
General Motors i gigantyczna akcja serwisowa

General Motors i gigantyczna akcja serwisowa

Akcje serwisowe to temat powszechny w branży motoryzacyjnej. W zasadzie nikogo specjalnie one nie dziwą i raczej nie umniejszają już zaufania do danej marki. Wszystko dlatego, że stały się one powszechne wśród pwszystkich producentów samochodów. To troche tak jak z aktualizacjami oprogramowania w sprzętach elektronicznych. Wracając do motoryzacji, to takie sytuacje przytrafiają się zarówno w klasie aut miejskich jak i premium. Raz na jakiś czas mamy jednak do czynienia z wydarzeniem, które odbija się szerszym echem niż zwykle. Właśnie dowiadujemy się, że największy producent samochodów za wielką wodą – firma General Motors znalazła się w nie małych kłopotach. Amerykański urząd ds. Bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA) nakazał usunięcie kłopotliwej usterki w około … 5,9 miliona pojazdów!

Akcja serwisowa dotyczyć ma głównie Pick-up’ów i SUV’ów marek Cadillac, Chevrolet oraz GMC. Chodzi o modele wyprodukowane w latach 2007 – 2014. GM ma 30 dni na ustosunkowanie się do decyzji NHTSA – w jaki sposób chce przeprowadzić akcję przywoławczą i wymianę felernej części. Póki co włodarze koncernu uważają, że akcja na taką skalę jest niepotrzebna i mocno obciąży budżet firmy. Szacuje się, że może ona kosztować GM około 1,2 miliarda dolarów, co po aktualnym kursie dolara oznacza wydatek ponad 4,5 miliarda złotych!

Usterka w autach GM nie jest jednak zaskoczeniem dla samego koncernu. Generalnie sprawa dotyczy wadliwych napełniaczy poduszek powietrznych, które mogą być śmiertelnie niebezpieczne dla pasażerów w trakcie wypadku drogowego. Producentem owych poduszek jest (a w zasadzie była) japońska firma Takata – były już, jeden z trzech największych dostawców AirBag’ów na świecie. Problem wadliwych poduszek pojawił się już w 2008 roku kiedy to Honda, jako pierwsza zauważyła problem w swoich modelach Accord oraz Civic. Potem lawinowo błąd zaczął dotyczyć innych producentów samochodów, którzy montowali poduszki powietrzne firmy Takata. Z rozwiązań japońskiego producenta korzystali również europejscy producenci – Audi i BMW. Ostatecznie w 2017 roku firma przyznała się do błędu konstrukcyjnego w swoim produkcie i musiała w związku z tym zapłacić karę wysokości miliarda dolarów. Ten cios ze strony amerykańskiego sądu doprowadził również do bankructwa firmy w 2017 roku. W historii branży motoryzacyjnej była to sprawa bez precedensu i nigdy wczesniej ani później nie spotkalismy, drugiego tak potężnego skandalu. Problem globalnie dosięgnął 19 różnych producentów i objął w sumie ponad 63 miliony poduszek powietrznych i w tym dziesiątki milionów samochodów. Wszystko to tylko w samym USA.

Cóż nie sądzimy, żeby kolejna już akcja serwisowa z firmą Takata w roli głównej, zupełnie pogążyła w zapaści finansowej General Motors, ale mamy pełną świadomość tego, że firma zdecydowanie ucierpi na tym finansowo i … wizerunkowo.

Zainteresować mogą Cię też

Polska motoryzacja na początku wieku i dziś.

Polska motoryzacja na początku wieku i dziś.

Minęły 24 lata od nadejścia milenium. Komputery nie stanęły w miejscu, kosmici nie nadlecieli, a świat według różnych zapowiedzi, spokojnie transformował się na swój własny sposób. Z perspektywy czasu widać jak wiele się zmieniło wokół nas, ale to czego nie widać na pierwszy rzut oka też bywa fascynujące. Zwłaszcza jak dostajemy materiał przygotowany przez instytut …

Czytaj więcej
Polska ciągle w TOP 10.

Polska ciągle w TOP 10.

Nie trzeba być fanem motoryzacji by widzieć i poczuć jak zmieniają się drogi w naszym kraju. Sieć autostrad i dróg ekspresowych stale się rozszerza, a jakość ich wykonania stanowczo dorównuje tym z zachodu Europy. Jeszcze 10-15 lat temu taka sytuacja byłaby nie do pomyślenia, ale dziś nie mamy się czym wstydzić. Ogromny przełom na polu …

Czytaj więcej
Używane elektryki, czyli zgniłe jajo motoryzacji.

Używane elektryki, czyli zgniłe jajo motoryzacji.

Wszyscy czekamy na przełom w technologii, która siłą wypycha motoryzację spalinową. Liczymy na to, że zasięgi aut będą coraz dłuższe, akumulatory coraz żywotniejsze, a strach przed pożarem ograniczymy do minimum. Ci co mieli kupić elektryki, już je kupili, natomiast problem stanowią Ci, którzy mogliby się do nich przekonać, kupując na początek auto „z drugiej ręki”. …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 +48 573 664 156 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl