Przejdź do treści
General Motors i gigantyczna akcja serwisowa

General Motors i gigantyczna akcja serwisowa

Akcje serwisowe to temat powszechny w branży motoryzacyjnej. W zasadzie nikogo specjalnie one nie dziwą i raczej nie umniejszają już zaufania do danej marki. Wszystko dlatego, że stały się one powszechne wśród pwszystkich producentów samochodów. To troche tak jak z aktualizacjami oprogramowania w sprzętach elektronicznych. Wracając do motoryzacji, to takie sytuacje przytrafiają się zarówno w klasie aut miejskich jak i premium. Raz na jakiś czas mamy jednak do czynienia z wydarzeniem, które odbija się szerszym echem niż zwykle. Właśnie dowiadujemy się, że największy producent samochodów za wielką wodą – firma General Motors znalazła się w nie małych kłopotach. Amerykański urząd ds. Bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA) nakazał usunięcie kłopotliwej usterki w około … 5,9 miliona pojazdów!

Akcja serwisowa dotyczyć ma głównie Pick-up’ów i SUV’ów marek Cadillac, Chevrolet oraz GMC. Chodzi o modele wyprodukowane w latach 2007 – 2014. GM ma 30 dni na ustosunkowanie się do decyzji NHTSA – w jaki sposób chce przeprowadzić akcję przywoławczą i wymianę felernej części. Póki co włodarze koncernu uważają, że akcja na taką skalę jest niepotrzebna i mocno obciąży budżet firmy. Szacuje się, że może ona kosztować GM około 1,2 miliarda dolarów, co po aktualnym kursie dolara oznacza wydatek ponad 4,5 miliarda złotych!

Usterka w autach GM nie jest jednak zaskoczeniem dla samego koncernu. Generalnie sprawa dotyczy wadliwych napełniaczy poduszek powietrznych, które mogą być śmiertelnie niebezpieczne dla pasażerów w trakcie wypadku drogowego. Producentem owych poduszek jest (a w zasadzie była) japońska firma Takata – były już, jeden z trzech największych dostawców AirBag’ów na świecie. Problem wadliwych poduszek pojawił się już w 2008 roku kiedy to Honda, jako pierwsza zauważyła problem w swoich modelach Accord oraz Civic. Potem lawinowo błąd zaczął dotyczyć innych producentów samochodów, którzy montowali poduszki powietrzne firmy Takata. Z rozwiązań japońskiego producenta korzystali również europejscy producenci – Audi i BMW. Ostatecznie w 2017 roku firma przyznała się do błędu konstrukcyjnego w swoim produkcie i musiała w związku z tym zapłacić karę wysokości miliarda dolarów. Ten cios ze strony amerykańskiego sądu doprowadził również do bankructwa firmy w 2017 roku. W historii branży motoryzacyjnej była to sprawa bez precedensu i nigdy wczesniej ani później nie spotkalismy, drugiego tak potężnego skandalu. Problem globalnie dosięgnął 19 różnych producentów i objął w sumie ponad 63 miliony poduszek powietrznych i w tym dziesiątki milionów samochodów. Wszystko to tylko w samym USA.

Cóż nie sądzimy, żeby kolejna już akcja serwisowa z firmą Takata w roli głównej, zupełnie pogążyła w zapaści finansowej General Motors, ale mamy pełną świadomość tego, że firma zdecydowanie ucierpi na tym finansowo i … wizerunkowo.

Zainteresować mogą Cię też

Cennik

Cennik

Nazwa towaru / usługi Cena brutto OBT – motocykl, ciągnik rolniczy 94,00 zł OBT – samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą, samochód ciężarowy i specjalny do 3,5 t d.m.c., pojazd trójkołowy powyżej 0,4 t m.w. 149,00 zł OBT – samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej …

Czytaj więcej
Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Unia Europejska przygotowuje regulacje, które mogą mocno namieszać na rynku motoryzacyjnym – i w portfelach kierowców. Komisja Europejska chce, by większa część podzespołów montowanych w samochodach sprzedawanych w UE powstawała w krajach Wspólnoty. Cel? Wzmocnienie europejskiego przemysłu i utrzymanie konkurencyjności wobec Azji oraz Stanów Zjednoczonych. Pierwsze szczegóły planu pojawiły się już w marcu 2025 r. …

Czytaj więcej
Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie samochody coraz częściej pojawiają się na europejskich drogach, ale równocześnie szybko tracą na wartości. Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie platformy AutoScout24. Warto przyjrzeć się trendom u naszych zachodnich sąsiadów, bo od lat niemiecki rynek często wyznacza kierunki, które powielają konsumenci w Polsce. Ogólny wniosek jest jasny – rynek wtórny coraz mocniej zalewany …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48,
84-207 Bojano

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 20.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 +48 573 664 156 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175,
81-521 Gdynia Orłowo

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl