Przejdź do treści
Fortune Global 500, czyli jaka firma motoryzacyjna jest najlepiej sobie radzi

Fortune Global 500, czyli jaka firma motoryzacyjna jest najlepiej sobie radzi

foto: pixabay.com

Dziś nasz wpis poświęcimy ciekawemu zestawieniu, które corocznie publikuje magazyn Fortune. Chodzi o globalny ranking 500 największych firm na świecie, które osiągają najlepsze wyniki sprzedaży. Ranking jest o tyle interesujący, bo dotyczy bardzo trudnego okresu dla sektora motoryzacyjnego. Oczywiście za wszelkimi trudnościami w tej mierze, kryje się okres pandemii, który wywrócił świat biznesu do góry nogami.

Ranking Fortune Global 500 porównuje łączny przychód 500 największych światowych firm w ciągu ostatniego roku fiskalnego, zakończonego najpóźniej do 31 marca 2021 roku. Wszystkie dane pochodzą z oficjalnych raportów finansowych firm, udostępnionych publicznie i przekazywanych rządowym agencjom fiskalnym. Co ciekawe, pomimo wspomnianej pandemii, w roku 2020 wszystkie firmy uwzględnione w rankingu wygenerowały łącznie przychód o wartości 31,7 biliona dolarów i 1,6 biliona dolarów zysku. 69,7 miliona osób pracowało w sumie na powyższe wartości, bo taka jest liczba zatrudnionych pracowników, we wszystkich 500 największych światowych firmach.

Firmą, która najlepiej wypadła w całym zestawieniu koncernów motoryzacyjnych jest … japońska Toyota. Firma Toyota Motor Corporation nie dość, że znalazła się na 9 miejscu, wśród wszystkich konkurentów, to jeszcze poprawiła swój wynik sprzed roku. Roczny przychód firmy wyniósł w 2020 roku 256,7 mld dolarów i mimo tego, że jest niższy niż w 2019 roku o 6,5% to pozwolił Japończykom awansować o jedną pozycję w rankingu. Na wynik Toyoty złożyła się sprzedaż prawie 5,5 miliona samochodów. Gama pojazdów koncernu jest bardzo szeroka i oferuje zarówno wybór konwencjonalnych napędów jak i wszelkiej maści hybryd (których firma jest pionierem) oraz samochodów na wodór i oczywiście prąd elektryczny. Szefostwo Toyoty mówi, że stara się odpowiadać potrzebą rynku i do 2050 roku, chce uzyskać neutralność klimatyczną. Do 2025 roku koncern planuje rozszerzyć gamę swoich niskoemisyjnych pojazdów z 55 do 70 modeli.

Równie ciekawa sytuacja występuje w rankingu na kolejnych miejscach, ponieważ zepchnięty z 9 lokaty Volkswagen w tym roku zamknął pierwszą dziesiątkę rankingu i wynikiem 254 mld dolarów. Te dwa koncerny można powiedzieć, że absolutnie zdominowały branżę motoryzacyjną. Kolejny w zestawieniu Daimler zajął „dopiero” 24 pozycję z wynikiem prawie 176 mld dolarów przychodu. Na czwartym miejscu wśród firm motoryzacyjnych znalazł się amerykański Ford z wynikiem 127,1 mld dolarów (47 lokata ogólnie), a na 5 miejscu uplasowała się Honda z wynikiem 124,2 mld dolarów (48 lokata ogólnie). Ranking prężności firm Fortune Global 500, pokazał również ciekawe tendencje, które mogą mieć wielkie znaczenie w kolejnych latach. Widać, że znacząco rośnie siła Chińskich firm zajmujących się produkcją samochodów. Na 60 miejscu znalazł się SAIC Motor (8 lokata w rankingu firm motoryzacyjnych), a na 66 China FAW Group (9 pozycja w rankingu motoryzacyjnym). Z pewnością takie lokaty dają Chińczykom dodatkowy bodziec do ekspansji swoich produktów na inne rynki. Co ciekawe, świadomość konsumentów ku uciesze włodarzy z Państwa środka, coraz mniej kojarzy się z chińską tandetą z lat 90-tych. Czas pokaże, czy w końcu Chińczykom uda się zawojować europejski rynek. Motoryzacyjną 10 zamyka Koreański Hyundai Motor, który systematycznie umacnia swoją pozycję w świadomości konsumentów.

Zainteresować mogą Cię też

Cennik

Cennik

Nazwa towaru / usługi Cena brutto OBT – motocykl, ciągnik rolniczy 94,00 zł OBT – samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą, samochód ciężarowy i specjalny do 3,5 t d.m.c., pojazd trójkołowy powyżej 0,4 t m.w. 149,00 zł OBT – samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej …

Czytaj więcej
Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Unia Europejska przygotowuje regulacje, które mogą mocno namieszać na rynku motoryzacyjnym – i w portfelach kierowców. Komisja Europejska chce, by większa część podzespołów montowanych w samochodach sprzedawanych w UE powstawała w krajach Wspólnoty. Cel? Wzmocnienie europejskiego przemysłu i utrzymanie konkurencyjności wobec Azji oraz Stanów Zjednoczonych. Pierwsze szczegóły planu pojawiły się już w marcu 2025 r. …

Czytaj więcej
Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie samochody coraz częściej pojawiają się na europejskich drogach, ale równocześnie szybko tracą na wartości. Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie platformy AutoScout24. Warto przyjrzeć się trendom u naszych zachodnich sąsiadów, bo od lat niemiecki rynek często wyznacza kierunki, które powielają konsumenci w Polsce. Ogólny wniosek jest jasny – rynek wtórny coraz mocniej zalewany …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48,
84-207 Bojano

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 20.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 +48 573 664 156 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175,
81-521 Gdynia Orłowo

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl