Przejdź do treści
Ford i Volkswagen zrobią wspólne samochody

Ford i Volkswagen zrobią wspólne samochody

Niektórym stwierdzenie, że świat po COVID-19 już nigdy nie będzie taki sam, wydaje się nad wyrost przesadzone. Rzeczywiście odnosząc to do samych ludzi, widać, że wielu z nich zapomniało już o pandemii i stara się wrócić do normalnego funkcjonowania. Inaczej jednak wygląda sprawa z rynkami finansowymi i działaniami firm, które robią co mogą, żeby przetrwać pogłębiający się kryzys. Jak to wygląda w motoryzacji? Pisaliśmy ostatnio o radykalnych posunięciach w grupie Renault-Nissan-Mitsubishi, a dziś jak bumerang wraca sprawa kolejnego aliasu, który stara się minimalizować koszty i działać na wspólnym polu, pozostając jednak konkurentem wobec siebie.

Volkswagen Samochody dostawcze właśnie oficjalnie potwierdził globalny sojusz z Fordem w ramach współpracy w zakresie rozwiązań autonomicznych, elektromobilności oraz produkcji nowych bliźniaczych samochodów. Zamiary zawiąania współpray na tym polu po raz pierwszy pojawiły się jeszcze w zeszłym roku, ale za sprawą wspomnianego wyżej koronawirusa obie firmy mocno przyśpieszyły swoje działania.

Głównym czynnikiem, który zbliża obie firmy, ma być chęć zwiększenia liczby produkowanych samochodów w sektorze pojazdów użytkowych. Wszystko to za sprawą rosnącego popytu na tego typu pojazdy. Porozumienie między VW a Fordem ma na celu produkcję średniej wielkości Pick-Up’a, który po nazwą Amarok miałby się pojawić w 2022 roku w portfolio marki z Wolfsburga. Ten punkt zdecydowanie powinien wyjść na dobre niemieckiej marce, ponieważ w USA, gdzie popyt na Pick-Upy jest ogromny, od lat niekwestionowanie królują produkty Forda. Drugim istotnym punktem porozumienia jest stworzenie przez VW miejskiego pojazdu użytkowego na bazie najnowszej generacji modelu Caddy, który byłby produkowany przez niemiecki koncern. Korzyścią w tym wypadku dla Forda, miałoby być to, że model ten sprzedawany byłby również jako Ford – konkretniej Transit Connect. Dobrą wiadomością dla nas jest to, że miałby on wyjeżdżać z zakładów produkcyjnych VW z Poznania. To dobry prognostyk dla tych zakładów produkcyjnych, ponieważ obecnie ten największy producent samochodów w Polsce z powodu słabnących zamówień szykuje zwolnienia pracowników. Szacuje się, że do 2021 roku prace ma stracić ok. 460 osób. Miejmy nadzieję, że za sprawą nowego zamówienia to się nie wydarzy. Wracając do celów porozumienia należy jeszcze wymienić jeden szczególny jego aspekt. Obopólną korzyścią ma być wsparcie z obu stron w zakresie samochodów elektrycznych. Ford ma zaprojektować pojazd na bazie platformy MEB dostarczonej przez koncern Volkswagena, a auto ma być sprzedawane na europejskim rynku.

W ramach nowej współpracy łącznie ma zostać wyprodukowanych 8 milionów samochodów użytkowych/dostawczych, co ma pozwolić na pełną dominację obu firm w sektorze pojazdów użytkowych w Europie. W ramach owej współpracy nie planuje się wzajemnego wykupywania udziałów firm. Wspomniana powyżej praca w zakresie rozwiązań autonomicznych ma polegać nad wspólnym rozwijaniem autorskiego rozwiązania Forda – oprogramowaniu o nazwie Argo Ai. Volkswagen oświadczył, że zamierza w tę technologię zainwestować 3,1 mld dolarów.

Zainteresować mogą Cię też

Polska motoryzacja na początku wieku i dziś.

Polska motoryzacja na początku wieku i dziś.

Minęły 24 lata od nadejścia milenium. Komputery nie stanęły w miejscu, kosmici nie nadlecieli, a świat według różnych zapowiedzi, spokojnie transformował się na swój własny sposób. Z perspektywy czasu widać jak wiele się zmieniło wokół nas, ale to czego nie widać na pierwszy rzut oka też bywa fascynujące. Zwłaszcza jak dostajemy materiał przygotowany przez instytut …

Czytaj więcej
Polska ciągle w TOP 10.

Polska ciągle w TOP 10.

Nie trzeba być fanem motoryzacji by widzieć i poczuć jak zmieniają się drogi w naszym kraju. Sieć autostrad i dróg ekspresowych stale się rozszerza, a jakość ich wykonania stanowczo dorównuje tym z zachodu Europy. Jeszcze 10-15 lat temu taka sytuacja byłaby nie do pomyślenia, ale dziś nie mamy się czym wstydzić. Ogromny przełom na polu …

Czytaj więcej
Używane elektryki, czyli zgniłe jajo motoryzacji.

Używane elektryki, czyli zgniłe jajo motoryzacji.

Wszyscy czekamy na przełom w technologii, która siłą wypycha motoryzację spalinową. Liczymy na to, że zasięgi aut będą coraz dłuższe, akumulatory coraz żywotniejsze, a strach przed pożarem ograniczymy do minimum. Ci co mieli kupić elektryki, już je kupili, natomiast problem stanowią Ci, którzy mogliby się do nich przekonać, kupując na początek auto „z drugiej ręki”. …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 +48 573 664 156 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl