Przejdź do treści
E-paliwa receptą na zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku?

E-paliwa receptą na zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku?

W ostatnim wpisie blogowym informowaliśmy o narastającym sprzeciwie wśród europejskich obywateli – konkretnie Austriaków, w temacie zakazu sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Jak się okazuje, temat ten wzbudza coraz więcej kontrowersji i Unia Europejska zaczyna nabierać wody w usta. Co konkretnie jest na rzeczy?

Niedawno miało się odbyć ostateczne głosowanie w sprawie zakazu sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku, ale ostatecznie niemiecki rząd wstrzymał swoje poparcie dla przeprowadzenia tych zmian. Wśród krajów, które przyjęły podobne stanowisko znalazła się również Polska, Bułgaria, Czechy i Włochy. Powstanie takiej koalicji państw stało się już realnym zagrożeniem do powstrzymania niemal potwierdzonych zmian w europejskiej polityce klimatycznej. Co takiego stało się, że nagle widzimy zwrot akcji ?

Na tapet wraca stara sprawa, o której już kiedyś pisaliśmy na blogu. Paliwa syntetyczne to kwestia, która może zatrzymać proces radykalnej transformacji branży motoryzacyjnej w Europie. Ze względu na fakt, że inicjatorem tego przedsięwzięcia jest Porsche, Niemcy nie ukrywają swojego wielkiego zainteresowania tym tematem i rozważają pozostawienie „furtki” dla tego typu paliw. Mają one być neutralne pod względem emisji CO2. Co istotne projekt propozycji zakłada, że nowe auta  będą musiały być wyposażone w technologie, które uniemożliwiałyby uruchomienie samochodu, po zalaniu baku tradycyjnym paliwem kopalnym.

Wiele ważnych osobistości branży motoryzacyjnej podkreśla, że zakaz sprzedaży samochodów spalinowych nie jest dobrym rozwiązaniem. Chodzi przede wszystkim o to, żeby wyznaczać cele, a nie narzucać rozwiązania. Trudno się z tym nie zgodzić. Wielokrotnie słychać głosy, że wizja takiego zakazu jest wręcz irracjonalna. Wszyscy producenci są zgodni, że powinno się dążyć do zwiększenia sprzedaży aut elektrycznych, ale należy też rozwijać nowe technologie. Finalnie mogą okazać się one znacznie lepsze i bardziej ekologiczne od napędu elektrycznego.

Zainteresować mogą Cię też

Fotoradary w Polsce ciągle rosną w siłę!

Fotoradary w Polsce ciągle rosną w siłę!

Zostajemy jeszcze w temacie fotoradarów bo Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) ogłosił chęć rozbudowy całej sieci urządzeń kontrolujących prędkość na polskich drogach. Zapowiedź jest znacząca bo oscylować ma w granicach 120-160 nowych urządzeń. Według zastępcy GITD – Tomasza Połecia, Polska dąży do tego by posiadać około 11 tysięcy fotoradarów i dorównać systemowi włoskiemu. Tomasz 1Połeć …

Czytaj więcej
Fotoradary tracą cierpliwość!

Fotoradary tracą cierpliwość!

Jakiś czas temu pisaliśmy na naszym Blogu, że CANARD mocno wziął się za oprogramowanie swoich radarów. Wszystko to z uwagi na fakt, że polscy kierowcy mocno zwolnili po wejściu w życie nowych przepisów dotyczących karania kierowców za wykroczenia drogowe. Fotoradary są przede wszystkim po to, żeby na nich zarabiać, a nie ostrzegać kierowców przed niebezpieczeństwem, …

Czytaj więcej
Sprzedaż aut w Polsce. Co pokazują wyniki?

Sprzedaż aut w Polsce. Co pokazują wyniki?

Toyota… to pierwsze co przychodzi do głowy największej liczbie Polaków, którzy decydują się na zakup nowego auta. Marka umacnia swoją przewagę nad konkurencją w ilości sprzedanych nowych aut, ale Polacy coraz chętniej kupują auta … z „drugiej ręki”. Rynek po pandemii COVID-19 zdołał już wrócić do sytuacji sprzed 2021 roku. Dostępność pojazdów poprawiła się, ceny …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl