Przejdź do treści
Czy Europa zaciągnie ręczny? Co dalej motoryzacją?

Czy Europa zaciągnie ręczny? Co dalej motoryzacją?

Europejski sektor motoryzacyjny przechodzi obecnie przez trudny okres, wynikający z kilku kluczowych czynników: rosnącego nacisku na elektromobilność, nowych, rygorystycznych norm emisji spalin obarczonych wysokimi karami oraz silnej konkurencji ze strony chińskich producentów. Konsekwencją tych wyzwań są kolejne zwolnienia pracowników i zamykanie fabryk wiodących europejskich producentów. Powolna agonia rynku, zaczyna zbierać swoje żniwo na starym kontynencie.

Włodarze Unii Europejskiej zdają się widzieć, że w dużej mierze kolejne decyzje komisji są odpowiedzialne za sytuacje na rynku i coś trzeba z tym zrobić. Aktualnie trwają rozmowy między Unią Europejską a przedstawicielami branży motoryzacyjnej – efektem tych rozmów ma być nowy plan działania, który zostanie ogłoszony 5 marca.

30 stycznia przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen spotkała się z liderami europejskiej motoryzacji, w tym z przedstawicielami producentów samochodów i części oraz organizacjami branżowymi, takimi jak Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (ACEA). Celem tego spotkania było omówienie przyszłości sektora oraz wypracowanie wspólnych rozwiązań pozwalających na jego stabilny rozwój. Decyzja o podjęciu współpracy z przedstawicielami przemysłu motoryzacyjnego przez Komisję Europejską sygnalizuje zmianę podejścia do dotychczasowej polityki. Warto wiedzieć, że branża zatrudnia ponad 13 milionów osób w Europie, a jej kondycja ma kluczowe znaczenie dla gospodarki całego regionu.

Europejski przemysł motoryzacyjny stoi u progu kluczowych zmian, dlatego potrzebne są szybkie działania, które mogłyby zagwarantować stabilność oraz zrównoważony rozwój sektora motoryzacyjnego. ACEA, reprezentujące większość europejskich producentów pojazdów, podkreśla konieczność zapewnienia równych warunków konkurencji na rynku globalnym, wspierania transformacji w kierunku czystej mobilności oraz uproszczenia regulacji. Przedstawiciele branży zwracają uwagę na rosnące trudności w osiąganiu wyznaczonych celów dotyczących bezemisyjnej mobilności. Kluczowe jest, aby zmiany były napędzane realnym popytem rynkowym. Tylko wtedy transformacja będzie miała szansę zakończyć się sukcesem. Przyszły plan działania powinien uwzględniać te realia. Weryfikacja obecnych założeń Europejskiego Zielonego Ładu nie oznacza rezygnacji z celów klimatycznych, ale raczej przyspieszenie procesu poprzez eliminację barier i wprowadzenie większej elastyczności. Mimo to, zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 roku pozostaje w mocy, choć w obliczu obecnych wyzwań jego realizacja wydaje się coraz mniej pewna.

Zainteresować mogą Cię też

Cennik

Cennik

Nazwa towaru / usługi Cena brutto OBT – motocykl, ciągnik rolniczy 94,00 zł OBT – samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą, samochód ciężarowy i specjalny do 3,5 t d.m.c., pojazd trójkołowy powyżej 0,4 t m.w. 149,00 zł OBT – samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej …

Czytaj więcej
Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Unia Europejska przygotowuje regulacje, które mogą mocno namieszać na rynku motoryzacyjnym – i w portfelach kierowców. Komisja Europejska chce, by większa część podzespołów montowanych w samochodach sprzedawanych w UE powstawała w krajach Wspólnoty. Cel? Wzmocnienie europejskiego przemysłu i utrzymanie konkurencyjności wobec Azji oraz Stanów Zjednoczonych. Pierwsze szczegóły planu pojawiły się już w marcu 2025 r. …

Czytaj więcej
Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie samochody coraz częściej pojawiają się na europejskich drogach, ale równocześnie szybko tracą na wartości. Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie platformy AutoScout24. Warto przyjrzeć się trendom u naszych zachodnich sąsiadów, bo od lat niemiecki rynek często wyznacza kierunki, które powielają konsumenci w Polsce. Ogólny wniosek jest jasny – rynek wtórny coraz mocniej zalewany …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48,
84-207 Bojano

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 20.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 +48 573 664 156 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175,
81-521 Gdynia Orłowo

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl