Przejdź do treści
Czy Europa zaciągnie ręczny? Co dalej motoryzacją?

Czy Europa zaciągnie ręczny? Co dalej motoryzacją?

Europejski sektor motoryzacyjny przechodzi obecnie przez trudny okres, wynikający z kilku kluczowych czynników: rosnącego nacisku na elektromobilność, nowych, rygorystycznych norm emisji spalin obarczonych wysokimi karami oraz silnej konkurencji ze strony chińskich producentów. Konsekwencją tych wyzwań są kolejne zwolnienia pracowników i zamykanie fabryk wiodących europejskich producentów. Powolna agonia rynku, zaczyna zbierać swoje żniwo na starym kontynencie.

Włodarze Unii Europejskiej zdają się widzieć, że w dużej mierze kolejne decyzje komisji są odpowiedzialne za sytuacje na rynku i coś trzeba z tym zrobić. Aktualnie trwają rozmowy między Unią Europejską a przedstawicielami branży motoryzacyjnej – efektem tych rozmów ma być nowy plan działania, który zostanie ogłoszony 5 marca.

30 stycznia przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen spotkała się z liderami europejskiej motoryzacji, w tym z przedstawicielami producentów samochodów i części oraz organizacjami branżowymi, takimi jak Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (ACEA). Celem tego spotkania było omówienie przyszłości sektora oraz wypracowanie wspólnych rozwiązań pozwalających na jego stabilny rozwój. Decyzja o podjęciu współpracy z przedstawicielami przemysłu motoryzacyjnego przez Komisję Europejską sygnalizuje zmianę podejścia do dotychczasowej polityki. Warto wiedzieć, że branża zatrudnia ponad 13 milionów osób w Europie, a jej kondycja ma kluczowe znaczenie dla gospodarki całego regionu.

Europejski przemysł motoryzacyjny stoi u progu kluczowych zmian, dlatego potrzebne są szybkie działania, które mogłyby zagwarantować stabilność oraz zrównoważony rozwój sektora motoryzacyjnego. ACEA, reprezentujące większość europejskich producentów pojazdów, podkreśla konieczność zapewnienia równych warunków konkurencji na rynku globalnym, wspierania transformacji w kierunku czystej mobilności oraz uproszczenia regulacji. Przedstawiciele branży zwracają uwagę na rosnące trudności w osiąganiu wyznaczonych celów dotyczących bezemisyjnej mobilności. Kluczowe jest, aby zmiany były napędzane realnym popytem rynkowym. Tylko wtedy transformacja będzie miała szansę zakończyć się sukcesem. Przyszły plan działania powinien uwzględniać te realia. Weryfikacja obecnych założeń Europejskiego Zielonego Ładu nie oznacza rezygnacji z celów klimatycznych, ale raczej przyspieszenie procesu poprzez eliminację barier i wprowadzenie większej elastyczności. Mimo to, zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 roku pozostaje w mocy, choć w obliczu obecnych wyzwań jego realizacja wydaje się coraz mniej pewna.

Zainteresować mogą Cię też

W Europie zmiany. Przyspieszamy!

W Europie zmiany. Przyspieszamy!

W 2020 roku Holandia obniżyła limity prędkości na swoich autostradach do 100 km/h by poprawić bezpieczeństwo na drogach oraz jakość tamtejszego powietrza. Po latach badań wyniki tego rozwiązania okazały się… rozczarowujące. Bezpieczeństwo nie uległo radykalnej poprawie, a jakość powietrza … praktycznie się nie zmieniła. W odpowiedzi na to władze zdecydowały się na przywrócenie limitu 130 …

Czytaj więcej
Zakaz aut spalinowych wchodzi na wyższy poziom…absurdu!

Zakaz aut spalinowych wchodzi na wyższy poziom…absurdu!

Unia Europejska do znudzenia przypomina nam, że w sprawie elektryfikacji pojazdów nie zamierza zmieniać swojej agendy. Możliwe są pewne ustępstwa w drodze do zero emisyjności, ale o powrocie do założeń sprzed zielonego ładu nie ma mowy. Prawdziwa bomba ma uderzyć już za 10 lat, a będzie to oczywiście zakaz sprzedaży samochodów spalinowych. Wizja świata bez …

Czytaj więcej
Motoryzacja ciągle w odwrocie.

Motoryzacja ciągle w odwrocie.

Branża motoryzacyjna jak chyba żadna inna zmaga się z poważnym kryzysem. Z jednej strony zielona transformacja pcha przemysł w stronę innowacji – z drugiej strony popyt na nowoczesne samochody elektryczne jest grubo poniżej oczekiwań. Sprawy nie ułatwia odcięcie od tanich surowców i najdroższa energia dla całego kontynentu. Jak się jednak okazuje nie tylko europejskie koncerny …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48, 84-207 Bojano

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 +48 573 664 156 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175, 81-521 Gdynia Orłowo

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl