Przejdź do treści
Coraz większy kryzys diesla?

Coraz większy kryzys diesla?

Liczba nowych samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi systematycznie maleje. W pierwszym kwartale 2018 roku europejscy klienci kupili ich znacznie mniej niż rok temu. Konkretniej – w trzech pierwszych miesiącach ubiegłego roku kupiono 1,9 mln aut wyposażonych w silniki wysokoprężne, a w pierwszym kwartale roku bieżącego tylko 1,6 mln. Według przeprowadzanych badań i analiz również polscy kierowcy znacznie częściej wybierają wersje benzynowe oraz alternatywne źródła napędu.

Europejski rynek aut nowych wciąż niezmiennie rośnie. Jest to wynikiem m.in. coraz większej stabilizacji gospodarczo-społecznej, co wpływa z kolei na zaufanie konsumentów. Jakiś czas temu natknęliśmy się na raport specjalistów JATO Dynamics, który informuje jasno o tym, że kryzys na rynku samochodów napędzanych olejem napędowym jest coraz bardziej widoczny. Samochody te stanowiły w 2017 roku 43,8 % wszystkich rejestracji. To najniższy wynik od 2003 roku, kiedy współczynnik ten wyniósł 43,4 % i kiedy jedynym konkurentem dla tej technologii były tylko silniki benzynowe. Obecnie diesle tracą również ze względu na mocną pozycję samochodów z napędem hybrydowym oraz obecność samochodów elektrycznych (w znacznie mniejszym stopniu). JATO Dynamics przypomina, że udział technologii Diesla na rynku motoryzacyjnym sukcesywnie spada już od 2015 roku. Co będzie w kolejnych latach? Tego i my jesteśmy ciekawi.

Zainteresować mogą Cię też

Cennik

Cennik

Nazwa towaru / usługi Cena brutto OBT – motocykl, ciągnik rolniczy 94,00 zł OBT – samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą, samochód ciężarowy i specjalny do 3,5 t d.m.c., pojazd trójkołowy powyżej 0,4 t m.w. 149,00 zł OBT – samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej …

Czytaj więcej
Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Unia Europejska przygotowuje regulacje, które mogą mocno namieszać na rynku motoryzacyjnym – i w portfelach kierowców. Komisja Europejska chce, by większa część podzespołów montowanych w samochodach sprzedawanych w UE powstawała w krajach Wspólnoty. Cel? Wzmocnienie europejskiego przemysłu i utrzymanie konkurencyjności wobec Azji oraz Stanów Zjednoczonych. Pierwsze szczegóły planu pojawiły się już w marcu 2025 r. …

Czytaj więcej
Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie samochody coraz częściej pojawiają się na europejskich drogach, ale równocześnie szybko tracą na wartości. Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie platformy AutoScout24. Warto przyjrzeć się trendom u naszych zachodnich sąsiadów, bo od lat niemiecki rynek często wyznacza kierunki, które powielają konsumenci w Polsce. Ogólny wniosek jest jasny – rynek wtórny coraz mocniej zalewany …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48,
84-207 Bojano

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 20.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 +48 573 664 156 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175,
81-521 Gdynia Orłowo

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl