
Co słychać w Premium, czyli jakie auta kupują zamożni Polacy?
Polski rynek samochodów Premium rośnie — w marcu 2025 roku zarejestrowano 12 505 nowych aut tej klasy, co oznacza wzrost o 10,15% względem lutego i 7,62% w porównaniu z marcem 2024. Udział klasy premium w rynku nowych samochodów osobowych osiągnął już 23,6% co stanowi znaczącą wartość dla całego rynku. W I kwartale 2025 roku Polacy zarejestrowali 33 875 samochodów premium i jest to wynik o prawie 7% większy niż rok wcześniej. Największe emocje budzi rywalizacja dwóch SUV-ów, a zmiany w czołówce marek zapowiadają się interesująco.
Najpopularniejsze marki, to oczywiście wielka trójca z Niemiec. Kolejno Audi z wynikiem 7896 sztuk, który w pierwszym kwartale zanotował wzrost popularności o 17,87%. Na drugim miejscu znalazło się BMW z wynikiem 6686 sztuk i niestety spadek popularności względem analogicznego okresu z poprzedniego roku o -6,69%. Trzecie miejsce w zestawieniu oczywiście należy do Mercedesa, który również zanotował spadek o -1,23% i sprzedał 6183 sztuk. Najbardziej stabilne w całym zestawieniu wydaje się Szwecko-Chińskie Volvo ze sprzedażą na poziomie 5019 sztuk i w zasadzie stałym trendem popularności względem poprzedniego okresu na poziomie +0,14%. Najciekawsze emocje budzi jednak 5 miejsce, które należy do Lexusa, który sprzedał tylko 6 samochodów mniej niż Volvo, a zanotował wzrost ogólnej sprzedaży w Polsce o … 50,68%! Wynik ten jest imponujący. Co sprawiło, że tak ukształtowały się wyniki sprzedaży pośród marek Premium?Oczywiście poszczególne modele.
Polacy od lat zakochani są w Volvo XC60. Model ten tylko w pierwszym kwartale 2025 roku zanotował sprzedaż na poziomie 2758 sztuk, natomiast drugie miejsce wystrzeliło dla Lexusa, który przebojem wdarł się do czołówki za sprawą swojego kapitalnego modelu NX. Pojedynek SUV’ów wygrało Volvo, które sprzedało w sumie więcej o 274 samochody! Pojedynek jednak ciągle trwa. Sumarycznie to jednak ciągle Audi dzierży palmę pierwszeństwa za sprawą modeli Q5, A3 i A5, które uzupełniły stawkę 5 najlepiej sprzedających się samochodów marek Premium w Polsce. Jednostkowo Volvo XC60 i Lexus NX zdecydowanie dominują wśród sprzedaży z wyraźną przewagą nad resztą stawki.
Poza segmentem premium, mamy również w Polsce Klientów na segment aut luksusowych. Te sprzedają się w jednostkowych ilościach, ale ze względu na swoją jakość stanowią intratne źródło dochodów dla producentów. W segmencie luksusowym w Polsce króluje Bentley i Aston Martin. Obie marki sprzedały po 21 pojazdów. Tuż za nimi znalazło się Ferrari, które znalazło 20 nabywców na swoje nowe produkty. Podium zamknął Jaguar sprzedany w ilości 17 sztuk. Niemniej egzotycznie wygląda reszta stawki, gdzie kolejne miejsca należą do Lamborghini (13 sprzedanych egzemplarzy), Rolls-Royce (9 sztuk), Maserati (9 sztuk) i Alpine (8 sztuk). Jak widać są w Polsce klienci, którzy nie boją się fantazjować w motoryzacji.