Przejdź do treści
Centralna Ewidencja Pojazdów – zmiany, zmiany, zmiany…

Centralna Ewidencja Pojazdów – zmiany, zmiany, zmiany…

Najprawdopodobniej jeszcze w pierwszym kwartale 2018 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące zmian Kodeksu drogowego w zakresie Centralnej Ewidencji Pojazdów. W połowie września ustawa trafiła do Senatu, potem do Prezydenta.

Nowe przepisy zapowiadają wielką rewolucję na rynku pojazdów używanych. Czyżby to miał być początek końca dla aut powypadkowych i lewych przeglądów? Być może.

Zmiany zapoczątkuje wprowadzenie nowego systemu CEPiK 2.0. Na Stacjach Diagnostycznych badania okresowe przeprowadzane będą tylko po wcześniejszym uregulowaniu opłaty przez właściciela; kierowcę samochodu. Po badaniu diagnosta wykonujący przegląd rejestracyjny będzie zobligowany do wprowadzenia danych do systemu i przesłaniu ich do CEP. Po otrzymaniu potwierdzenia z CEP diagnosta wpisze badanie do dokumentu. Zupełną nowością będzie wpisywanie negatywnych wyników badań okresowych.

Do CEP będzie trafiać szerszy zakres, bardziej doprecyzowanych informacji. I tak znajdziemy w bazie dane dotyczące zabezpieczeń w samochodzie, informację czy auto nie jest przypadkiem zajęte przez organ egzekucyjny. Co dale j- umieszczane będą tam adnotacje apropo szkód pojazdów w zakresie elementów układu nośnego, hamulcowego i kierowniczego ( mających ogromne znaczenie pod kątem bezpieczeństwa dla potencjalnego nabywcy samochodu). O tych szkodach będzie musiał informować CEP zarówno każdy Zakład Ubezpieczeń jak i Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Krótko mówiąc zapowiada się koniec dla tzw. aut po poważnym „dzwonie”.

Powyższe zmiany to forma małej rewolucja dla instytucji takich jak Stacje Kontroli Pojazdów, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny czy Straży Granicznej. Ta ostatnia będzie uprawniona nawet do zatrzymywania prawa jazdy i dowodu rejestracyjnego. Miejmy nadzieję, że zmiany powyższe znajdą pozytywne odbicie w rzeczywistości.

Zainteresować mogą Cię też

Cennik

Cennik

Nazwa towaru / usługi Cena brutto OBT – motocykl, ciągnik rolniczy 94,00 zł OBT – samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą, samochód ciężarowy i specjalny do 3,5 t d.m.c., pojazd trójkołowy powyżej 0,4 t m.w. 149,00 zł OBT – samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej …

Czytaj więcej
Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Unia Europejska przygotowuje regulacje, które mogą mocno namieszać na rynku motoryzacyjnym – i w portfelach kierowców. Komisja Europejska chce, by większa część podzespołów montowanych w samochodach sprzedawanych w UE powstawała w krajach Wspólnoty. Cel? Wzmocnienie europejskiego przemysłu i utrzymanie konkurencyjności wobec Azji oraz Stanów Zjednoczonych. Pierwsze szczegóły planu pojawiły się już w marcu 2025 r. …

Czytaj więcej
Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie samochody coraz częściej pojawiają się na europejskich drogach, ale równocześnie szybko tracą na wartości. Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie platformy AutoScout24. Warto przyjrzeć się trendom u naszych zachodnich sąsiadów, bo od lat niemiecki rynek często wyznacza kierunki, które powielają konsumenci w Polsce. Ogólny wniosek jest jasny – rynek wtórny coraz mocniej zalewany …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48,
84-207 Bojano

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 20.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 +48 573 664 156 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175,
81-521 Gdynia Orłowo

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl