Przejdź do treści
Ford i Volkswagen zrobią wspólne samochody

Ford i Volkswagen zrobią wspólne samochody

Niektórym stwierdzenie, że świat po COVID-19 już nigdy nie będzie taki sam, wydaje się nad wyrost przesadzone. Rzeczywiście odnosząc to do samych ludzi, widać, że wielu z nich zapomniało już o pandemii i stara się wrócić do normalnego funkcjonowania. Inaczej jednak wygląda sprawa z rynkami finansowymi i działaniami firm, które robią co mogą, żeby przetrwać pogłębiający się kryzys. Jak to wygląda w motoryzacji? Pisaliśmy ostatnio o radykalnych posunięciach w grupie Renault-Nissan-Mitsubishi, a dziś jak bumerang wraca sprawa kolejnego aliasu, który stara się minimalizować koszty i działać na wspólnym polu, pozostając jednak konkurentem wobec siebie.

Volkswagen Samochody dostawcze właśnie oficjalnie potwierdził globalny sojusz z Fordem w ramach współpracy w zakresie rozwiązań autonomicznych, elektromobilności oraz produkcji nowych bliźniaczych samochodów. Zamiary zawiąania współpray na tym polu po raz pierwszy pojawiły się jeszcze w zeszłym roku, ale za sprawą wspomnianego wyżej koronawirusa obie firmy mocno przyśpieszyły swoje działania.

Głównym czynnikiem, który zbliża obie firmy, ma być chęć zwiększenia liczby produkowanych samochodów w sektorze pojazdów użytkowych. Wszystko to za sprawą rosnącego popytu na tego typu pojazdy. Porozumienie między VW a Fordem ma na celu produkcję średniej wielkości Pick-Up’a, który po nazwą Amarok miałby się pojawić w 2022 roku w portfolio marki z Wolfsburga. Ten punkt zdecydowanie powinien wyjść na dobre niemieckiej marce, ponieważ w USA, gdzie popyt na Pick-Upy jest ogromny, od lat niekwestionowanie królują produkty Forda. Drugim istotnym punktem porozumienia jest stworzenie przez VW miejskiego pojazdu użytkowego na bazie najnowszej generacji modelu Caddy, który byłby produkowany przez niemiecki koncern. Korzyścią w tym wypadku dla Forda, miałoby być to, że model ten sprzedawany byłby również jako Ford – konkretniej Transit Connect. Dobrą wiadomością dla nas jest to, że miałby on wyjeżdżać z zakładów produkcyjnych VW z Poznania. To dobry prognostyk dla tych zakładów produkcyjnych, ponieważ obecnie ten największy producent samochodów w Polsce z powodu słabnących zamówień szykuje zwolnienia pracowników. Szacuje się, że do 2021 roku prace ma stracić ok. 460 osób. Miejmy nadzieję, że za sprawą nowego zamówienia to się nie wydarzy. Wracając do celów porozumienia należy jeszcze wymienić jeden szczególny jego aspekt. Obopólną korzyścią ma być wsparcie z obu stron w zakresie samochodów elektrycznych. Ford ma zaprojektować pojazd na bazie platformy MEB dostarczonej przez koncern Volkswagena, a auto ma być sprzedawane na europejskim rynku.

W ramach nowej współpracy łącznie ma zostać wyprodukowanych 8 milionów samochodów użytkowych/dostawczych, co ma pozwolić na pełną dominację obu firm w sektorze pojazdów użytkowych w Europie. W ramach owej współpracy nie planuje się wzajemnego wykupywania udziałów firm. Wspomniana powyżej praca w zakresie rozwiązań autonomicznych ma polegać nad wspólnym rozwijaniem autorskiego rozwiązania Forda – oprogramowaniu o nazwie Argo Ai. Volkswagen oświadczył, że zamierza w tę technologię zainwestować 3,1 mld dolarów.

Zainteresować mogą Cię też

Cennik

Cennik

Nazwa towaru / usługi Cena brutto OBT – motocykl, ciągnik rolniczy 94,00 zł OBT – samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą, samochód ciężarowy i specjalny do 3,5 t d.m.c., pojazd trójkołowy powyżej 0,4 t m.w. 149,00 zł OBT – samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej …

Czytaj więcej
Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Unia Europejska przygotowuje regulacje, które mogą mocno namieszać na rynku motoryzacyjnym – i w portfelach kierowców. Komisja Europejska chce, by większa część podzespołów montowanych w samochodach sprzedawanych w UE powstawała w krajach Wspólnoty. Cel? Wzmocnienie europejskiego przemysłu i utrzymanie konkurencyjności wobec Azji oraz Stanów Zjednoczonych. Pierwsze szczegóły planu pojawiły się już w marcu 2025 r. …

Czytaj więcej
Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie samochody coraz częściej pojawiają się na europejskich drogach, ale równocześnie szybko tracą na wartości. Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie platformy AutoScout24. Warto przyjrzeć się trendom u naszych zachodnich sąsiadów, bo od lat niemiecki rynek często wyznacza kierunki, które powielają konsumenci w Polsce. Ogólny wniosek jest jasny – rynek wtórny coraz mocniej zalewany …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48,
84-207 Bojano

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 20.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 +48 573 664 156 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175,
81-521 Gdynia Orłowo

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl