Trasa kaszubska S6
Ponad miesiąc temu, dokładnie 26 marca podpisano umowę na budowę 20 kilometrów drogi ekspresowej S6 z Szemudu do Gdyni. Podstawowym celem budowy drogi ekspresowej S6 jest stworzenie bezpiecznego i sprawnego połączenia aglomeracji Trójmiasta ze Szczecinem, przebiegającego z zachodu na wschód, równolegle do wybrzeża Bałtyku. Odcinek między Szemudem a Gdynią będzie stanowił jej ważny fragment ze względu na długość, ilość węzłów i połączenie z obwodnicą Trójmiasta. Powstanie droga ekspresowa z trzema węzłami: mniejszym w Koleczkowie i dwoma dużymi, zespolonymi w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny. Na odcinku Chwaszczyno – Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack będą to trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Na odcinku S6 Szemud – Gdynia przewidziano budowę 37 obiektów (w tym: mostu, estakady, 22 wiaduktów, 2 przejść podziemnych i kładki dla pieszych). Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości. Realizacja trasy to nie tylko budowa drogi, ale i m.in. przejazdów oraz wjazdów awaryjnych, systemu odwodnienia drogi, budowa i przebudowa sieci energetycznych, wodociągowych, gazowych, ciepłowniczych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, a także przebudowa fragmentu trakcji trolejbusowej w Gdyni. Ochronie środowiska będzie służyło 28 różnej wielkości przejść dla zwierząt. Zbudowane zostaną też urządzenia do podczyszczania wód opadowych, a przed hałasem zabezpieczą ekrany akustyczne o łącznej długości 11,9 km.
Droga powinna być gotowa na przełomie lipca i sierpnia 2021 r.