ŠKODA … ponad milion samochodów sprzedanych w 2016 roku.
W grudniu 2016 Škoda przekroczyła próg miliona sprzedanych samochodów. Wynik ten jest bardzo imponujący tym bardziej, że udało się go zdobyć miesiąc wcześniej niż w ubiegłym roku. Przez trzy lata z rzędu czeski koncern zdołał przebić się przez tę magiczną cyfrę.
Znaczący wpływ na tę liczbę miała w tym roku sprzedaż modelu SUPERB, który od stycznia do końca listopada sprzedał się z wynikiem 115 tyś egzemplarzy. To o ponad 85% lepszy wynik niż w roku ubiegłym. Niżej pozycjonowany, ale bezapelacyjny szlagier – model OCTAVIA, również znacznie pomógł wyśrubować nowy rekord Škody. W roku 2016 marka sprzedała ponad 361 tyś sztuk tego modelu. Bardzo dobre wyniki sprzedażowe osiągnęły też modele Rapid oraz Fabia.
Co ciekawe, wszystko wskazuje na to, że Škoda w 2017 roku będzie mogła swój rekord pobić w jeszcze krótszym czasie. Wszystko za sprawą nowej gamy modelowej, która szykuje się na nadchodzący rok. Ten będzie obfitował w sporo nowości u czeskiego producenta. Modernizacji ulegną modele Rapid i Citigo, które przede wszystkim mocno zmienią się wewnątrz (m.in. znajdzie się w nich udoskonalony system multimedialny). Škoda Yeti pokaże swoje nowe oblicze. Drugie wcielenie znacznie bardziej przypominać będzie crossovera i wyraźnie urośnie. W modelu Yeti na kierowców czekać będzie szeroka gama silników oraz wersja 4×4. W I kwartale 2017 czeka nas premiera nowego modelu – Kodiaq. Szefowie Škody wiążą wielkie nadzieje z tym największym SUVem w historii Škody. Segment SUV’ów to aktualnie najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek samochodowy. Dzięki modelowi Kodiaq Škoda będzie mogła pozyskać nowych klientów również w tym segmencie. Nowe rozdanie planuje również model Octavia, który jest niekwestionowanym liderem sprzedaży. Mistrzyni stylistycznej poprawności zostanie trochę zmodernizowana, a to co szczególnie będzie ją odróżniać od innych modeli to podwójne reflektory.
Škoda planuje dalszy rozwój na dwóch płaszczyznach – w zakresie wzrostu wyników sprzedaży oraz chce skupić się na rozwoju dodatkowych technologii. Kluczowe mają być zagadnienia elektromobilności i cyfryzacji. Czesi chcą skupić się też na rozwiązaniach mobilnych i łączności internetowej. Czas pokaże, czy lider sprzedaży okaże się liderem innowacyjności w nadchodzących latach.