
Używany, nowy samochód. Nowy standard na rynku?
Prawie dwa lata temu pisaliśmy dla was tekst o tym, że Renault chce iść pod prąd z filozofią współczesnego biznesu przywracając auta swoich Klientów do „nowego” stanu. Dziś możemy wysnuć już konkretne wnioski na temat tej innowacyjnej metody prowadzenia biznesu.
Renew Factory, już działa w Polsce – konkretnie w Sękocinie Nowym pod Warszawą. Pierwsze centrum renowacji samochodów używanych z certyfikacją marki Renault, promuje odpowiedzialną konsumpcję w branży motoryzacyjnej. Ideą serwisu jest kompleksowa renowacja samochodów używanych marki Renault. Projekt realizowany przez Renault i KrubaGroup prezentuje innowacyjne podejście do odnawiania pojazdów i wpisuje się w europejską strategię gospodarki o obiegu zamkniętym. Celem przedsięwzięcia jest przywracanie samochodom najwyższej jakości oraz wydłużanie ich żywotności.
Zakład o powierzchni 2200 m² oferuje kompleksowe usługi renowacyjne, a jego parking pomieści aż 600 pojazdów. Kluczowym elementem procesu jest certyfikat „Refactory Certified”, gwarantujący zgodność z rygorystycznymi standardami Renault. Zakres prac obejmuje naprawy karoserii, mechaniki oraz wnętrza pojazdu. Usługi skierowane są do klientów indywidualnych i firm, a każdy odnowiony pojazd objęty jest dodatkową gwarancją. Jak to działa w praktyce?
W całym procesie renowacji stosowane są innowacyjne, ekologiczne technologie, które minimalizują koszty naprawy, ingerencję w strukturę pojazdu oraz zużycie energii. Przykładem jest znana wielu detailerom metoda Paintless Dent Repair (PDR), pozwalająca usuwać wgniecenia bez konieczności lakierowania. Dodatkowo zakład oferuje renowację tapicerki, naprawy szyb, regenerację felg oraz lakierowanie SPOT, eliminujące konieczność cieniowania sąsiednich elementów. Obecne moce produkcyjne zakładu sięgają 300 samochodów miesięcznie, z planowanym wzrostem do ponad 400 pojazdów.
Projekt Renew Factory jest częścią globalnej strategii Renault, ukierunkowanej na wydłużanie cyklu życia współczesnych pojazdów marki. Co ciekawe, w ramach inicjatywy odnowiono już ponad 50 000 samochodów w Europie – głównie we Francji, Hiszpanii i Turcji. Tym samym Renault aktywnie wspiera zrównoważoną mobilność i promuje odpowiedzialną konsumpcję w branży motoryzacyjnej. Wydawać by się mogło, że to zdecydowanie lepsza forma dbania o środowisko naturalne niż produkcja nowych samochodów, których proces produkcyjny pochłania bardzo duże ilości energii. Z pewnością centrum Renew Factory jest dowodem na to, że rynek motoryzacyjny miewa szalone, ale jednocześnie innowacyjne pomysły na rozwój i podtrzymanie użyteczności starszych pojazdów. Wiemy z doświadczenia, że nie wszystko co nowe musi być lepsze.