Przejdź do treści
Vokswagen i plany na przyszłość

Vokswagen i plany na przyszłość

Prezes Volkswagena Thomas Schäfer zapytany o przyszłość niemieckiej motoryzacji i plan na przyszłość firmy otwarcie przyznaje, że niemiecki gigant jest w ogromnych problemach. Zachodzi konieczność podjęcia trudnych decyzji, takich jak masowe zwolnienia i zamykanie fabryk w Niemczech. Jego zdaniem to jedyny sposób na zaoszczędzenie około 4 miliardów euro potrzebnych do przetrwania kryzysu. Sytuację dodatkowo zaostrza napięcie między zarządem a związkami zawodowymi, które grożą strajkami, mogącymi rozpocząć się lada chwila. Te domagają się alternatywnych rozwiązań, które wykluczą zamykanie zakładów i masowe redukcje zatrudnienia. Schäfer podkreśla, że dalsze unikanie radykalnych działań będzie zdecydowanym błędem. Uważa on, że wszelkie inne działania będą tylko prowizoryczne i bez podjęcia stanowczych działań wspomnianych powyżej, konsekwencje będą znacznie poważniejsze.

Schäfer zwraca uwagę, że przewidywane zwolnienia nie mogą opierać się wyłącznie na naturalnym zmniejszeniu liczby pracowników czy programach wcześniejszych emerytur. To byłoby niewystarczające i zajęłoby zbyt dużo czasu. Istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że odwlekanie restrukturyzacji do 2035 roku, spowoduje jeszcze większy kryzys a konkurencja „odjedzie” Volkswagen’owi na dystans trudny do odrobienia w przeciągu dającej się przewidzieć przyszłości.

Jaki jest więc plan działania największego niemieckiego koncernu? Ten planuje zrealizować proces restrukturyzacji w ciągu najbliższych trzech do czterech lat. W ramach zmian przewiduje się nie tylko zwolnienia i zamykanie zakładów, ale także obniżki wynagrodzeń o 10%. Schäfer zaznacza, że przy obecnych kosztach pracy w niemieckich fabrykach – niemal dwukrotnie wyższych niż w zakładach Volkswagena w Europie Południowej i Wschodniej – firma nie ma szans na poprawę konkurencyjności. Wśród możliwych działań wymienia się sprzedaż fabryk w Osnabrück i Dreźnie oraz zmianę przeznaczenia zakładu w Emden, który miałby produkować pojazdy w ramach umów kontraktowych. Według agencji Bloomberg, te propozycje mają pomóc ograniczyć koszty i dostosować strukturę firmy do aktualnych wyzwań rynkowych.

Najgorsze jednak jest to, że w Europie brak jest perspektyw na poprawę popytu. Wysoka konkurencja i rosnące koszty produkcji stanowią poważne zagrożenia dla dalszego rozwoju firmy. Schäfer jasno wskazuje, że bez zdecydowanych kroków Volkswagen może stracić swoją pozycję lidera w branży motoryzacyjnej, co będzie miało znaczące skutki dla całej europejskiej motoryzacji, która i tak zdaje się być technologicznie zapóźniona względem Chińskiego konkurenta. Na polu transformacji motoryzacyjnej już nawet Ameryka ze swoją Teslą wydaje się być technologicznie przed całym europejskim rynkiem.

Zainteresować mogą Cię też

Cennik

Cennik

Nazwa towaru / usługi Cena brutto OBT – motocykl, ciągnik rolniczy 94,00 zł OBT – samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą, samochód ciężarowy i specjalny do 3,5 t d.m.c., pojazd trójkołowy powyżej 0,4 t m.w. 149,00 zł OBT – samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej …

Czytaj więcej
Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Unia Europejska przygotowuje regulacje, które mogą mocno namieszać na rynku motoryzacyjnym – i w portfelach kierowców. Komisja Europejska chce, by większa część podzespołów montowanych w samochodach sprzedawanych w UE powstawała w krajach Wspólnoty. Cel? Wzmocnienie europejskiego przemysłu i utrzymanie konkurencyjności wobec Azji oraz Stanów Zjednoczonych. Pierwsze szczegóły planu pojawiły się już w marcu 2025 r. …

Czytaj więcej
Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie samochody coraz częściej pojawiają się na europejskich drogach, ale równocześnie szybko tracą na wartości. Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie platformy AutoScout24. Warto przyjrzeć się trendom u naszych zachodnich sąsiadów, bo od lat niemiecki rynek często wyznacza kierunki, które powielają konsumenci w Polsce. Ogólny wniosek jest jasny – rynek wtórny coraz mocniej zalewany …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48,
84-207 Bojano

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 20.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 +48 573 664 156 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175,
81-521 Gdynia Orłowo

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl