Kluczykomaty z BMW wyznaczą nowe trendy obsługi klienta? Wiele na to wskazuje.
Dziś trochę inny wpis. Nie będzie o mandatach czy kolejnych ograniczeniach. Dziś trochę o nowoczesności w sensie tego jak bardzo może się zmienić nasza branża na przestrzeni kilku kolejnych lat. Ciekawe trendy zdaje się wyznaczać BMW i ich nowa inicjatywa Inchcape. Co to takiego i czemu mamy wrażenie, że wkrótce znajdzie swoich naśladowców? Spieszymy z wyjaśnieniem.
Są takie polskie firmy, z których jesteśmy bardzo dumni na tle całego kontynentu, a może i nawet świata. Są wreszcie takie pomysły, które wielokrotnie rodzą się w głowach polskich wizjonerów i potem z powodzeniem są kopiowane poza naszymi granicami. Jak się okazuje BMW Inchcape bierze garściami od naszego polskiego giganta InPostu i ich słynnych już Paczkomatów.
Wielki sukces skrytek pocztowych polskiego giganta pokochała niemal cała Polska. Większość ludzi nie potrafi sobie już wyobrazić życia bez paczkomatów i jego wspaniałych walorów, które pozwalają na swobodę obrotu przesyłek pocztowych. W zasadzie korzyść z tego typu rozwiązania doceniają i sami kurierzy i odbiorcy przesyłek. Co to ma wspólnego z BMW Inchcape?
Zasada działania jest prosta. W uproszczeniu polega ona na tym, że zostawiasz swój samochód na bezpłatnym parkingu i wkładasz jego kluczyk do specjalnej skrytki „pocztowej”. Następnie po określonym czasie z tego samego miejsca odbierasz swój kluczyk i wracasz do swojego naprawionego pojazdu. Proste, bynajmniej.
BMW Inchcape to nowa forma przyjęć serwisowych poza salonami BMW. Jak się okazuje, coraz większa liczba klientów BMW chwali sobie nowe rozwiązanie i za pośrednictwem „kluczykomatów” oddaje swoje samochody na serwis. Firma artykułuje, że obecnie prawie 40% klientów korzysta już z takiej formy współpracy. Wygoda postępowania i dostępność usługi całą dobę, 7 dni w tygodniu z pewnością pomaga w działaniu. Przebieg akcji serwisowej, przebiega w 100% online. Po zostawieniu auta na parkingu i kluczyka w skrytce, serwisant odbiera go z kluczykomatu i odjeżdża autem do punktu napraw BMW. Tam nakręcany jest materiał Video prezentujący rzeczywisty stan techniczny pojazdu oraz stawiana jest diagnoza dotycząca ewentualnych napraw niezbędnych do wykonania. Wraz z tym materiałem dostarczany jest kosztorys proponowanych usług serwisowych. Po jego zatwierdzeniu serwis przystępuje do naprawy pojazdu a następnie auto wraca na parking z którego zostało zabrane, a właściciel może go odebrać kiedy mu wygodnie. Oczywiście Klient jest informowany na bieżąco o całym przebiegu serwisu.
W Polsce obecnie pilotażowo wprowadzono kluczykomaty BMW w Warszawie na terenie Varso Tower, ale tylko czekać jak nowe punkty przyjęć pojawią się w innych miastach. Rzeczywiście rosnąca popularność tego typu usługi skłania do myślenia, że w ślad za BMW pójdą kolejni producenci aut, a kto wie, w przyszłości może i serwisy pogwarancyjne i warsztaty samochodowe. Swoją drogą, chcielibyście korzystać w taki sposób z usług naszego serwisu ? Będziemy bacznie przyglądać się zmieniającym się trendom w branży! Póki co preferujemy jeszcze personalne spotkania z Klientami u nas w firmie zapraszając na pyszną kawę i smaczne krówki.