Przejdź do treści
Co dalej po S6?

Co dalej po S6?

Otwarcie trasy S6 ulżyło wielu kierowcom. Oprócz wszechobecnego szumu aut, słyszanego nawet w okolicy naszego oddziału w Bojanie, dostrzec możemy w zasadzie same plusy. Korki wyraźnie zmalały. Dojazd do naszej firmy jest znacznie przyjemniejszy, a Chwaszczyno wyraźnie odkorkowało się na rondzie. W dzisiejszym wpisie, chcieliśmy jednak zadać pytanie, co dalej? Odpowiedź przychodzi zaskakująco szybko i po raz kolejny przywodzi uśmiech na twarz. Jeśli przyjrzeć się planom na kolejne lata to okazuje się, że coraz bliżej nam do sprawnego podróżowania na południe i … do naszych zachodnich sąsiadów.

21 grudnia oddane zostały do użytku trzy odcinki ekspresowe drogi S6 między Bożepole Wielkie a Gdynią. Łącznie oddano do użytku 42 km nowej drogi. Oddania tego odcinka do użytku, uruchomiło ciężkie maszyny i zaczęła się na dobre budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, której węzły przewidziane są w Chwaszczynie oraz w Żukowie. Dzięki tej inwestycji, zdecydowaną ulgę poczują kierowcy z południowej części Trójmiasta. Z pewnością z dobrodziejstwa obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej skorzystają najbardziej mieszkańcy Gdańska i okolic. Cała inwestycja ma zostać skończona w 2025 roku.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to za dwa lata w obrębie Trójmiasta powinniśmy mieć naprawdę dobrą infrastrukturę drogową. Co jednak, gdy wyjedziemy z naszej aglomeracji? Tu czekać będą na nas kolejne niespodzianki. Zwłaszcza na północy, której chcieliśmy poświęcić w tym wpisie najwięcej miejsca.

Okazuje się, że właśnie wojewoda wydał zgodę na budowę kontynuacji drogi S6 w kierunku Słupska. Decyzja na realizację inwestycji drogowej (ZRID) została wydana w trybie natychmiastowym co pozwala na rozpoczęcie prac budowlanych w terenie. Oznacza to, że nowy odcinek trasy S6 między Leśnicami koło Lęborka a Bożepolem Wielkim właśnie wszedł w etap budowy. Poza dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pasem awaryjnego postoju, na trasie znajdziemy kilka istotnych węzłów. Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce i Bożepole Wielkie. Cały odcinek będzie liczyć 22km. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad „W ramach realizacji inwestycji przewidziano m.in. budowę 17 dużych obiektów inżynierskich, w tym dwóch estakad, a także 11 mniejszych obiektów. Drogi przecinające się z przyszłą drogą ekspresową zostaną przebudowane, a dla zapewnienia dojazdu do poszczególnych nieruchomości powstaną drogi dojazdowe. Trasa zostanie wyposażona w infrastrukturę służącą ochronie środowiska – przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne, system odwodnienia wraz z podczyszczaniem wód opadowych”. Cały odcinek ma zostać oddany do użytku w 2025 roku.

Reasumując powyższą treść, można odnieść wrażenie, że już niebawem prócz bezproblemowej komunikacji drogowej w obrębie Trójmiasta, powinniśmy bez większych problemów dojechać trasą S6 aż do Lęborka. Pamiętać należy, że Trasa S6 całkiem nieźle ma się w województwie Zachodniopomorskim gdzie gotowym odcinkiem można się już poruszać ze Szczecina do Koszalina. Odcinki z Koszalina do Słupska jak i ze Słupska do Lęborka zgodnie z umową powinny zostać ukończone również w 2025 roku. W tym miejscu wypada więc napisać, że cała trasa S6 licząca niespełna 390km powinna być w pełni przejezdna około roku 2026. Daje to nadzieję na to, że już za niespełna 3 lata z Trójmiasta do Szczecina dojedziemy w około 3 godziny! Czy to nie wspaniała wizja przyszłości ? ?

Zainteresować mogą Cię też

Cennik

Cennik

Nazwa towaru / usługi Cena brutto OBT – motocykl, ciągnik rolniczy 94,00 zł OBT – samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą, samochód ciężarowy i specjalny do 3,5 t d.m.c., pojazd trójkołowy powyżej 0,4 t m.w. 149,00 zł OBT – samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej …

Czytaj więcej
Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Unia Europejska przygotowuje regulacje, które mogą mocno namieszać na rynku motoryzacyjnym – i w portfelach kierowców. Komisja Europejska chce, by większa część podzespołów montowanych w samochodach sprzedawanych w UE powstawała w krajach Wspólnoty. Cel? Wzmocnienie europejskiego przemysłu i utrzymanie konkurencyjności wobec Azji oraz Stanów Zjednoczonych. Pierwsze szczegóły planu pojawiły się już w marcu 2025 r. …

Czytaj więcej
Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie samochody coraz częściej pojawiają się na europejskich drogach, ale równocześnie szybko tracą na wartości. Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie platformy AutoScout24. Warto przyjrzeć się trendom u naszych zachodnich sąsiadów, bo od lat niemiecki rynek często wyznacza kierunki, które powielają konsumenci w Polsce. Ogólny wniosek jest jasny – rynek wtórny coraz mocniej zalewany …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48,
84-207 Bojano

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 20.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 +48 573 664 156 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175,
81-521 Gdynia Orłowo

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl