Przejdź do treści
Nowe normy emisji spalin. Motoryzacja spalinowa łapie oddech.

Nowe normy emisji spalin. Motoryzacja spalinowa łapie oddech.

Właśnie poznaliśmy nowe normy emisji spalin dla tradycyjnych silników napędzanych paliwami kopalnymi. Producenci samochodów obawiali się decyzji europejskich włodarzy, ale ostatecznie można powiedzieć, że „wygrali” batalię i zyskali czas na kolejne etapy transformacji. Czemu to takie ważne? Dla koncernów samochodowych to prawdziwe wyzwanie, ponieważ zaostrzenie przepisów dotyczących emisji cząstek stałych, dwutlenku węgla i tlenków azotu, to ogromne wyzwanie dla inżynierii i technologii. Wiąże się to z potężnymi nakładami finansowymi na opracowywanie nowych systemów, by zmieścić się w ustalonych limitach emisji. Przekroczenie ich wiąże się z bardzo wysokimi karami finansowymi. Dla Europejskiej Komisji to jednak walka o to, by w jak najkrótszym czasie uniezależnić Europę od paliw kopalnych i doprowadzić do zeroemisyjności transportu na kontynencie.

Nowa norma emisji spalin – nazwana EURO7, będzie zdecydowanie mniej rygorystyczna niż sądzono, a wartości graniczne pozostały w niej na poziomach EURO6. W zasadzie jedyne poważniejsze zmiany w przepisach dotyczyć mają limitów dla pojazdów z silnikami diesela – chodzi w nich o zaostrzenie rygoru dotyczących emisji tlenków azotu. Jak twierdzą eksperci, są to jednak zmiany, z którymi inżynierowie powinni bez problemu sobie poradzić.

Już od kilku lat trwały szeroko zakrojone dyskusje na temat wprowadzenia normy EURO7 w autach spalinowych. Przeczucia analityków zakładały, że jej wprowadzenie przyczyni się ostatecznie do upadku tradycyjnych napędów spalinowych. Co spowodowało taki radykalny zwrot w planach komisji ? Ta swoje decyzje o zrewidowaniu wstępnych szacunków tłumaczy obecną sytuacją geopolityczną i gospodarczą w Europie. Era taniej energii i paliwa z Rosji dobiegła końca, a koncerny samochodowe i tak ponoszą ogromne koszty w związku z wymuszoną koniecznością transformacji. Sytuacji nie pomaga również stale kurczący się rynek sprzedaży aut. Czynnikiem utrudniającym wprowadzenie EURO7 może być też sama data początku jej obowiązywania. Wstępnie przypada ona na rok 2025. Oznacza to, że żaden koncern i tak nie zdecydowałby się na poniesienie ogromnych nakładów finansowych, dla przepisów które miałby obowiązywać zaledwie przez kilka lat – aż do wprowadzenia absolutnego zakazu sprzedaży aut spalinowych na terenie Unii Europejskiej.

Producenci cieszą się, że Unia Europejska uwzględniła prośby koncernów na złagodzenie norm. Nie wszystkim jednak taki kierunek się spodobał i mocno rozczarowane w tym względzie wydają się być organizacje pro ekologiczne. Stanowczo postulowały one o dalsze zaostrzanie przepisów. Według ich teorii, zyski koncernów motoryzacyjnych wzięły górę nad zdrowiem mieszkańców starego kontynentu. Jak widać, jak to w życiu… nie da dogodzić się każdemu.

Zainteresować mogą Cię też

Cennik

Cennik

Nazwa towaru / usługi Cena brutto OBT – motocykl, ciągnik rolniczy 94,00 zł OBT – samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą, samochód ciężarowy i specjalny do 3,5 t d.m.c., pojazd trójkołowy powyżej 0,4 t m.w. 149,00 zł OBT – samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej …

Czytaj więcej
Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Unia Europejska przygotowuje regulacje, które mogą mocno namieszać na rynku motoryzacyjnym – i w portfelach kierowców. Komisja Europejska chce, by większa część podzespołów montowanych w samochodach sprzedawanych w UE powstawała w krajach Wspólnoty. Cel? Wzmocnienie europejskiego przemysłu i utrzymanie konkurencyjności wobec Azji oraz Stanów Zjednoczonych. Pierwsze szczegóły planu pojawiły się już w marcu 2025 r. …

Czytaj więcej
Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie samochody coraz częściej pojawiają się na europejskich drogach, ale równocześnie szybko tracą na wartości. Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie platformy AutoScout24. Warto przyjrzeć się trendom u naszych zachodnich sąsiadów, bo od lat niemiecki rynek często wyznacza kierunki, które powielają konsumenci w Polsce. Ogólny wniosek jest jasny – rynek wtórny coraz mocniej zalewany …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48,
84-207 Bojano

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 20.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 +48 573 664 156 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175,
81-521 Gdynia Orłowo

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl