Przejdź do treści
Sprzedaż odnowionych aut, sposobem na trudne czasy?

Sprzedaż odnowionych aut, sposobem na trudne czasy?

Można by rzecz, że trendy motoryzacyjne od jakiegoś czasu niewiele się zmieniają dla producentów  samochodów. Dzięki lobbystycznym praktykom, mamy w Europie mocne parcie na samochody elektryczne. Firmy muszą ponosić dodatkowe koszty na rzecz innowacji związanych z technologiami dla tego typu pojazdów. E-mobilność wciąż nie jest panaceum na wszystkie troski motoryzacji i jego ograniczeń. Niedawno ogłoszono, że głównym składnikiem zanieczyszczenia powietrza na naszym kontynencie jest właśnie transport drogowy. To co najbardziej jednak spędza sens z powiek producentom, to fakt, że zainteresowanie ludzi na kupno nowego, „własnego” samochodu, wciąż spada – szczególnie wśród młodych osób, które nie jako wyznaczają lifestyle przyszłego pokolenia.

Przemysł motoryzacyjny stoi głównie sprzedażą aut nowych. To rzecz jak najbardziej zrozumiała. Sytuacja zresztą jest bardzo podobna w wielu gałęziach przemysłu. Sprzęt komputerowy czy AGD, również w znacznej mierze łatwiej producentom sprzedawać nowy niż naprawiać stary. I tu pojawia się Renault, który wydaje się być o krok, od zrobienia czegoś dobrego dla siebie, Europy … i naszego klimatu.

Jak donosi portal Rzeczpospolita – brzmi to trochę jak pójście pod prąd, ale, koncern chce zainwestować środki finansowe na rzecz budowy fabryk … samochodów używanych. Co jeszcze ciekawsze – według badań zleconych na rzecz koncernu taki biznes w dzisiejszych czasach, może być dla spółki bardziej opłacalny niż sprzedaż nowych samochodów.

Renault nie jest w tym pomyśle innowatorem, ale dzięki temu, że chce działać jako koncern, stawiać ma go w roli prekursora wśród producentów samochodów. Pomysł w zasadzie nie jest nowy w ekosystemie Renault. Taka fabryka funkcjonuje już od 2020 roku w miejscowości Flins-sur-Seine niedaleko Paryża. Najwyraźniej władze firmy doszły jednak do wniosku, że to dość intratny biznes i warto zainwestować w niego dodatkowe środki. Firma w kolejnym kroku planuje zmianę przeznaczenia fabryki w Hiszpańskiej Sewilli. Nowe zadania montowni mają być przeobrażone na rzecz renowacji samochodów używanych. Obiekt ma powierzchnię 5 tysięcy metrów kwadratowych i szacuje się, że będzie mógł poddać regeneracji około 10.000 samochodów rocznie.

Na czym ma polegać proces regeneracji pojazdów? Nazwa brzmi dość dumnie, ale jak się okazuje, działania, które podejmuje firma, to car-detailing w wersji makro, z potężnym zapleczem technicznym. Auto, które trafia do takiego miejsca, poddawane jest na początku szczegółowemu badaniu, gdzie jest fotografowane i komputerowo skanowane pod kątem ewentualnych niedoskonałości. Następnie rozpoczyna się proces odnowy. Elementy, które można w aucie zregenerować, poddaje się takim procesom, zaś te zużyte, wymienia się na nowe. Wnikliwej ocenie i ewentualnym naprawom podlegają również części mechaniczne takie jak przekładnie kierownicze, elementy silnika czy skrzynie biegów. Po procesie regeneracji auta, na sprzedawany pojazd producent daje gwarancje i traktowany jest on jako samochód odnowiony – „salonowy”. Luca de Meo, dyrektor generalny marki Renault twierdzi, że zapotrzebowanie na tego typu auta jest bardzo duże. Zapewnia też, że Renault jest przygotowane do tego, aby w ciągu roku poddawać renowacji około 45.000 pojazdów.

Co my myślimy na ten temat? Postęp technologiczny wymusza w nas ciągłą gonitwę za uciekającymi nam trendami. Jakby się zastanowić, to nowoczesne auta spalinowe, niewiele różnią się technicznie od swoich nieco starszych braci. Oczywiście za innowacją idą też względy bezpieczeństwa. Starsze samochody zwykle nie posiadają wyspecjalizowanych systemów bezpieczeństwa i wczesnego ostrzegania. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby przyszłościowo takie fabryki mogły też doposażać auta epokowe w takie rozwiązania. W Polsce, taka inicjatywa, mogła by się sprawdzić bo jeździmy jednymi z najstarszych samochodów w całej Unii. Z drugiej strony jak bumerang wraca odwieczne pytanie, czy lepiej produkować nowe, czy naprawiać stare. Zarówno jedno i drugie powoduje szkody dla naszego środowiska. Niestety nie udało nam się póki co znaleźć żadnych badań mogących w tym aspekcie świadczyć o słuszności jednej opcji nad drugą. Sami nie potrafimy stwierdzić, czy zaproponowane rozwiązania przez markę Renault są słuszne w wymiarze ekologicznym i gospodarczym. W opinii dyrekcji Renault jest to słuszne rozwiązanie na trudne czasy i zmieniające się upodobania rynku. Z pewnością w długofalowym okresie okaże się, czy potrzebujemy w nieskończoność produkować nowe samochody. Być może w pewnym momencie producenci uznają, że osiągnęliśmy motoryzacyjny kres i nic lepszego już na nas nie czeka. Producenci będą wtedy jedynie regenerować zużyte produkty ze swoich fabryk.

Zainteresować mogą Cię też

Cennik

Cennik

Nazwa towaru / usługi Cena brutto OBT – motocykl, ciągnik rolniczy 94,00 zł OBT – samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą, samochód ciężarowy i specjalny do 3,5 t d.m.c., pojazd trójkołowy powyżej 0,4 t m.w. 149,00 zł OBT – samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej …

Czytaj więcej
Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Nowe pomysły Unii Europejskiej, czyli jak sprawić, by auta znów były droższe

Unia Europejska przygotowuje regulacje, które mogą mocno namieszać na rynku motoryzacyjnym – i w portfelach kierowców. Komisja Europejska chce, by większa część podzespołów montowanych w samochodach sprzedawanych w UE powstawała w krajach Wspólnoty. Cel? Wzmocnienie europejskiego przemysłu i utrzymanie konkurencyjności wobec Azji oraz Stanów Zjednoczonych. Pierwsze szczegóły planu pojawiły się już w marcu 2025 r. …

Czytaj więcej
Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie auta. Niska cena i szybka utrata wartości

Chińskie samochody coraz częściej pojawiają się na europejskich drogach, ale równocześnie szybko tracą na wartości. Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie platformy AutoScout24. Warto przyjrzeć się trendom u naszych zachodnich sąsiadów, bo od lat niemiecki rynek często wyznacza kierunki, które powielają konsumenci w Polsce. Ogólny wniosek jest jasny – rynek wtórny coraz mocniej zalewany …

Czytaj więcej

ul. J. Wybickiego 48,
84-207 Bojano

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 18.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 8.00 – 20.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 676 20 20 +48 573 664 156 biuro@fred.com.pl

Aleja Zwycięstwa 175,
81-521 Gdynia Orłowo

Serwis mechaniczny:

Poniedziałek – Piątek : 7.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

Stacja Kontroli pojazdów:

Poniedziałek – Piątek : 6.30 – 21.00
Sobota: 8.00 – 14.00

+48 58 622 13 36 +48 609 888 505 biurogdynia@fred.com.pl