wtorek, 24 Grudzień 2019

Kolejne zmiany w przepisach ruchu drogowego w 2020 roku

Ten news, to świetna możliwość na podsumowanie wszystkich zmian jakie w ostatnim czasie zaproponował nasz rząd. W sumie 2 z 3 najciekawszych regulacji wejdą w życie w nowym 2020 roku. Większe szanse na pozbycie się prawa jazdy, 50km/h w terenie zabudowanym przez całą dobę oraz pierwszeństwo pieszych już przed wejściem na pasy. To tak w skrócie, zmiany o których jest najgłośniej. Jak to jednak wygląda „w detalach”?

Czytaj więcej

sobota, 14 Grudzień 2019

Wspaniała inicjatywa Volvo. Wypożycz choinkę na święta!

Zdjęcie: Materiały promocyjne Volvo

W dobie proekologicznej mody, również branża motoryzacyjna dostaje rykoszetem. Bezustannie ograniczane są progi emisji spalin, coraz więcej komponentów samochodów powstaje z materiałów nadających się do recyklingu. Tworzy się zaawansowane technologicznie silniki, które potrafią oszczędzać znaczne ilości paliwa, dbając tym samym o naturalne zasoby ziemi, które nieustannie się kurczą. Wreszcie zapanowała również moda na pojazdy elektryczne, których przybywa na całym świecie, w bardzo szybkim tempie. Wszystko to pod domeną ekologii i dbania o środowisko... choć w sumie trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie - Czy auta elektryczne, naprawdę są ekologiczne. Napewno jednak mamy dla was ciekawostkę, która bezdyskusyjnie zasługuje na miano ekologicznej i jest to inicjatywa, która korzenie ma w branży motoryzacyjnej.

Czytaj więcej

niedziela, 08 Grudzień 2019

Jazda na suwak i korytarz życia już obowiązkowe

W piątek weszły w życie przepisy o których pisaliśmy już wcześniej – na etapie ich konstruowania oraz w momencie kiedy wiedzieliśmy, że projekt ustawy przeszedł pozytywnie przez proces wdrażania. Od piątku 6 grudnia jazda na suwak oraz tworzenie korytarza życia jest obowiązkowe dla wszystkich kierowców - ale nie w każdym przypadku. Należy pamiętać, że nie piszemy tutaj o zasadach sugerujących pewnego rodzaju „savoir-vivre”, ale o normalnie obowiązujących przepisach prawa. Do nowych zapisów muszą stosować się wszyscy kierowcy pod rygorem uznania winnym spowodowania kolizji lub nie stosowania się do kodeksu drogowego.

Czytaj więcej

piątek, 29 Listopad 2019

Pierwsza nowa Octavia schodzi z taśmy produkcyjnej

Rzadko kiedy piszemy aktualności o samochodach, bo te bezustannie się zmieniają i doskonalą. Tym razem jednak nie mogliśmy odmówić sobie przyjemności i chcemy wam oznajmić, że właśnie wczoraj z taśmy produkcyjnej zjechała pierwsza sztuka nowej odsłony Królowej polskich dróg – Skoda Octavia.

W Mladej Boleslavi panuje wielka euforia w związku z tak ważnym wydarzeniem, które zapewne będzie miało również znaczenie dla polskich kierowców. Skoda Octavia, to w zasadzie ucieleśnienie czeskiej marki – najważniejszy model koncernu, którego sprzedaż, oscylująca rocznie w granicach 400.000 egzemplarzy, stanowi 1/3 sprzedaży wszystkich modeli firmy! Jeśli dodamy do tego znacznie poprawiony design nowego modelu i innowacje, które znaleźć możemy już w standardowej wersji, to wydaje nam się, że nie prędko zmienimy lidera segmentu między C i D.

Czytaj więcej

poniedziałek, 25 Listopad 2019

Zmowa cenowa BMW, Daimlera i Volkswagena. Niemcy płacą kary!

Rynek motoryzacyjny od długiego czasu przeżywa kryzys. O tym wszyscy wiemy. Czeka nas elektryfikacja samochodów, branża zmienia nieustanie kierunki rozwoju, tylko po to, by nadążyć z panującymi trendami. Wiele firm, w związku z tym odnosi się czasami do praktyk, które nie koniecznie są chwalone lub co gorsza zgodne z prawem. Właśnie za nami rozstrzygnięcie dość spektakularnej zmowy cenowej między niemieckimi gigantami. Do całej śmietanki zabrakło tylko marki Audi.

Kilka dni temu Niemiecka rządowa agencja do spraw ochrony konkurencji (Bundeskartellamt) nałożyła karę w łącznej wysokości 100 mln euro, dla wspomnianych wyżej trzech gigantów z Niemiec. Rzecz dotyczy zakupu stali a właściwie ich długich elementów. Przez prawie 10 lat (2004-2013) „przedstawiciele BMW, Daimler’a i VW spotykali się dwa razy do roku z producentami stali, kuźniami i dużymi dostawcami i ustalali ceny zakupu tych surowców. W wyniku tych działań, nie prowadzono potem już indywidualnych negocjacji z dostawcami – bo nie istniała już pomiędzy nimi żadna konkurencja – czytamy w oświadczeniu Andreas’a Mundt’a – prezesa urzędu do spraw ochrony konkurencji.

Czytaj więcej