Greenway zainstaluje 200 ładowarek na polskich trasach

foto: Materiały prasowe greenwaypolska.pl

Greenway Infrastructure Poland zainstaluje 200 ładowarek różnych typów na polskich trasach!

Spółka Greenway Infrastructure Poland otrzymała kolejne dofinansowanie unijne na rozwój sieci ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Łącznie powstanie sieć licząca blisko 200 punktów ładowania wzdłuż głównych polskich dróg. GWP zbuduje m.in. 10 ultraszybkich ładowarek.

W ramach kolejnego projektu pojawią się pierwsze w Polsce ultraszybkie ładowarki (do 350 kW), a dodatkowo także pierwsze stacje wyposażone w magazyny energii ułatwiające ładowanie w lokalizacjach o najwyższym zapotrzebowaniu. Poza tym powstanie 50 stacji wolnego ładowania w miejscach przesiadkowych (takich jak węzły kolejowe czy autobusowe).

Dzięki projektowi nastąpi dalszy rozwój powstającej obecnie sieci szybkich ładowarek Greenway. Do 75 projektowanych obecnie szybkich stacji (do 50 kW) dołączy kolejne 60. Dzięki zwiększeniu ilości ładowarek i ich technologicznemu zróżnicowaniu sieć Greenway stanie się gęstsza i bardziej dostępna dla większej liczby użytkowników pojazdów elektrycznych. Realizacja projektu będzie kolejnym impulsem dla rozwoju elektromobilności w Polsce i Europie Centralnej. Zakres projektu potwierdza, że Greenway, jako lider w zakresie budowy infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych w Polsce, przywiązuje dużą wagę do zapewniania usług o wysokim standardzie technologicznym.

Jeszcze w tym roku, począwszy od września, GWP planuje w ramach realizowanego obecnie projektu rozpoczęcie udostępniania kilkudziesięciu stacji szybkiego ładowania w Polsce. W pierwszej kolejności zostaną uruchomione ładowarki m.in. w Krakowie, Gdańsku, Łodzi, Toruniu, Rzeszowie, Bielanach Wrocławskich oraz 3 w Warszawie.

Dzięki obu projektom finansowanym w ramach instrumentu Connecting Europe Facility do maja 2020 roku Greenway zbuduje w Polsce:

  • 10 ładowarek ultraszybkich (do 350 kW),
  • 135 szybkich ładowarek (50 kW) – 75 w ramach realizowanego obecnie projektu zaplanowanego do końca 2018 roku, oraz 60 stacji w kolejnym jego etapie,
  • 50 wolnych ładowarek (7- 22kW) zlokalizowanych w punktach przesiadkowych,
  • 10 magazynów energii (BACHS) przy wybranych stacjach ładowania w Polsce.